در حال بارگذاری ...

امدادرسانی به ۶۳ خودرو گرفتار در برف توسط راهداران آذربایجان شرقی

شب گذشته ۶۳ خودرو به علت بارش شدید برف قادر به حرکت نبودند که توسط عوامل راهداری امدادرسانی شدند ، براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان بارش برف بعد از ظهر نیز همچنان ادامه خواهد داشت .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت جاده‌های استان اظهار داشت : تمامی محورهای اصلی و فرعی ارتباطی در استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد .

اروجعلی علیزاده گفت : همکاران این اداره کل تاکنون ۵۹۳۳ کیلومتر از جاده‌های باندی استان را برف‌روبی کرده‌اند همچنین ۱۱۴۰ تن نمک‌پاشی هم انجام شده است بنابراین وضعیت در شریان‌های ارتباطی متعادل است .

کولاک در ۱۶ گردنه استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تصریح کرد : ۱۶ محور گردنه‌ای ، دچار کولاک هستند ، محور های اهر ، آزادراه تبریز - زنجان و کلیبر از جمله این مناطق هستند ، ۳۴ نقطه هم دچار مه گرفتگی شدید هستند که محور های ورزقان ، هشترود ، عجب‌شیر ، مراغه و اسکو از این جمله‌اند .

بسته شدن راه ۱۳۵ روستا / راهداران در تلاش برای بازگشایی محورها

علیزاده با اشاره به بسته شدن جاده‌های روستایی خاطرنشان کرد : جاده‌های ۱۳۵ روستا در میانه ، بستان‌آباد ، هشترود ، کلیبر ، مراغه و اسکو  به علت بارش برف سنگین مسدود شدند که تلاش داریم محورهای ارتباطی این روستاها را برقرار کنیم .

امدادرسانی به ۶۳ خودرو گرفتار در برف توسط راهداران

وی از امدادرسانی به خودروهای در راه مانده هم خبرداد و گفت : شب گذشته ۶۳ خودرو به علت بارش شدید برف قادر به حرکت نبودند که توسط عوامل راهداری امدادرسانی شدند ، براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان بارش برف بعد از ظهر نیز همچنان ادامه خواهد داشت .

مدیرکل راهدرای و حمل و نقل جاده‌ای استان توجه به هشدارهای راهداری و هواشناسی را لازم دانست و عنوان کرد : رانندگان عزیز از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند ، وسائل زمستانی خودو از جمله زنجیرچرخ را به همراه داشته باشند و احتیاط را محور اصلی در تردد های خود قرار دهند ، در برخی موارد با لاستیک نامناسب اقدام به مسافرت می کنند که باعث ایجاد مشکل می‌شود چراکه اکثرخودروهایی که دیشب گرفتار برف و کولاک شده بودند لاستیک خودروی مناسب نداشتند .




مطالب مرتبط

در این عملیات راهداری مقدار ۸۴۰۰ تن مخلوط شن و نمک نیز برای جلوگیری از لغزش خودروها و جلوگیری از یخ زدگی در سطوح جاده‌ها پخش شد .

|

در حال حاضر تنها برخی راه‌های روستایی به‌دلیل این‌ که امکانات محدود است مسدود مانده که همکاران در حال تیغ‌زدن ، اصلاح و تسطیح راه‌های روستایی خصوصاً راه‌های خاکی هستند .

|

هم‌وطنان بدون داشتن تجهیزات زمستانه به جاده‌ها سفر نکنند .

|

علاوه بر برف‌روبی راه‌های استان ، بیش از یک‌هزار تن مخلوط شن و نمک به‌منظور باز نگه‌داشتن راه‌ها و تردد ایمن در محورهای مواصلاتی با استفاده از نیروهای راهدار و ماشین آلات پخش شده‌ است .

|

برای تسهیل تردد خودروها بالغ بر ۷۰۰ تن شن و نمک نیز در راه‌ها مصرف شده است . طی ۷۲ ساعت گذشته ۱۳۶ نیروی راهداری و ۸۹ دستگاه ماشین آلات آماده ارائه خدمات به کاربران جاده ای بوده اند .

|

نظرات کاربران