در حال بارگذاری ...

انجام عملیات برفروبی در ۷۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی نیمه شمالی سیستان و بلوچستان

برآوردهای اولیه نشان می دهد که خسارات ناشی از سیل در جاده ها و ابنیه فنی راه ها نیمه شمالی استان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است که میزان خسارت نهایی پس از انجام بررسی های دقیق کارشناسی اعلام خواهد شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان برف روبی ۷۵ کیلومتر محور مواصلاتی نیمه شمالی استان از ۲۰ دی تاکنون با تلاش شبانه روزی راهداران خبر داد .

ایوب کرد افزود : بلافاصله بعد از وقوع سیلاب در پی بارش های ۲۰ تا ۲۲ دی ماه جاری و همچنین بارش برف در نقاط کوهستانی استان ، ۳۰ اکیپ راهداری با استفاده از  ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین به خدمات رسانی به مردم و بازگشایی مسیرها مسدود شده پرداختند .

وی از بازگشایی مسیر ارتباطی ۱۲۵ روستای درگیر سیلاب و برف در نیمه شمالی استان خبر داد و گفت : با توجه به کاهش شدید دما و یخبندان روزهای اخیر ، در حال حاضر تردد در این محور ها با احتیاط جریان دارد . کاربران جاده باید خطرات ناشی از لغزندگی و یخبندان را در نظر گرفته و صرفاً پس از اطمینان از شرایط مناسب خودرو و جاده به انجام سفر های ضروری با رعایت سرعت مطمئنه بپردازند .

وی با اشاره به خسارت سیل اخیر به جاده ها گفت : برآوردهای اولیه نشان می دهد که خسارات ناشی از سیل در جاده ها و ابنیه فنی راه ها نیمه شمالی استان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است که میزان خسارت نهایی پس از انجام بررسی های دقیق کارشناسی اعلام خواهد شد .

کرد گفت : این اداره کل با توجه به گستردگی سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان ، پس از حصول اطمینان از بازگشایی کلیه مسیر های نیمه شمالی ، به منظور تسریع در امر امداد رسانی در مناطق سیل زده ، نسبت به اعزام ۲ دستگاه کمرشکن و ۲ دستگاه کامیون به جنوب استان اقدام کرده است .




مطالب مرتبط

در عملیات برف روبی محورهای روستایی و اصلی در این مدت ، ۱۰۲ راهدار و ۷۹ دستگاه ماشین آلات راهداری فعالیت داشتند .

|

۲۱۰ تن شن و نمک نیز برای جلوگیری از یخ زدن و تسهیل تردد در محورها مصرف شده‌ است .

|

با توجه به اینکه هم استانی های عزیز هنگام سفر در مناطق برف گیر از زنجیر چرخ و لوازم زمستانی استفاده نکرده بودند ، با تلاش های ۳۰ نفر از راهداران استان در نقاط مختلف برف گیر، تعداد ۳۰ خودرو در مسیر آزاد سازی شد .

|

بیشترین میزان برف روبی در محورهای تبریز ، بستان آباد ، هشترود ، آزادراه تبریز - زنجان ، هریس ، چاراویماق ، اهر ، مرند ، ورزقان و سراب ، اسکو ، آذرشهر و شبستر انجام گرفته است . وی گفت در این مدت کمک رسانی به تعداد ۶۰ خودرو نیز انجام شده است .

|

هر سال به صورت مستمر میزان وقوع حوادث در نقاط مختلف محورهای مواصلاتی شهرستان پایش شده و نقاطی که میزان تصادفات آن بیشتر باشد به عنوان نقاط پرحادثه ثبت و در برنامه اصلاح قرار می‌گیرد .

|

نظرات کاربران