در حال بارگذاری ...

انعقاد تفاهم‌نامه ساخت ۲۰ دستگاه واگن مسافری میان شرکت رجا و شرکت واگن پارس اراک

واگن پارس اراک علاوه بر تولید واگن‌های مسافری غیر خودکشش ، در تولید واگن‌های خودکشش نیز توانمندی بالایی دارد که انتظار می‌رود با جبران کسری قطعات ، تولیدات واگن‌های خود کشش نیز به ناوگان ریلی اضافه شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تفاهم‌نامه ساخت ۲۰ دستگاه واگن مسافری روز چهارشنبه بین شرکت حمل و نقل ریلی رجا و شرکت واگن پارس اراک در این واحد تولیدی منعقد شد .

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در این آیین گفت : پیش از این قرارداد ساخت ۳۳ دستگاه واگن مسافری بین این شرکت و واگن پارس اراک امضا شده بود که کیفیت این واگن‌ها باعث شده است قرارداد مذکور تمدید و ساخت ۸ واگن  جدید به واگن پارس واگذار شود .

محمد رجبی افزود : قرارداد بازسازی ۵۵ واگن بالای ۳۰ سال نیز از سوی شرکت رجا به واگن پارس اراک واگذار شده که اکنون پنج دستگاه واگن تکمیل و تحویل شده و بقیه در دست اقدام است . با توجه به توانمندی‌های تخصصی واگن پارس اراک ، قرارداد ساخت ۲۰ دستگاه واگن مسافری نیز از سوی شرکت رجا به این واحد مادر تخصصی ریلی سپرده شد که انتظار می‌رود فرآیند تولید آن‌ها در اسرع وقت آغاز شود .

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا بیان کرد : واگن پارس اراک علاوه بر تولید واگن‌های مسافری غیر خودکشش ، در تولید واگن‌های خودکشش نیز توانمندی بالایی دارد که انتظار می‌رود با جبران کسری قطعات ، تولیدات واگن‌های خود کشش نیز به ناوگان ریلی اضافه شود . سطح دانش فنی ریلی واگن ‌پارس اراک در کشور و حتی منطقه بی‌نظیر است و باید با بکارگیری از تمامی ظرفیت این واحد مادرتخصصی زمینه توسعه صنعت ریلی کشور و از همه مهمتر افزایش اشتغال در این واحد تولیدی فراهم شود .

وی اظهار داشت : کمبود منابع مالی مهمترین مشکل حوزه تولید واگن و صنعت ریلی کشور است که این مهم تنها با حمایت نظام بانکی از شرکت‌های بهره‌بردار رفع می‌شود . در بازه زمانی نه چندان دور حدود یک‌هزار و ۸۰۰ واگن مسافری در خطوط ریلی کشور فعالیت داشت ، اما اکنون با وجود افزایش جمعیت و توسعه راه‌آهن کشور ، کمبود بیش از ۵۰۰ واگن مسافری احساس می‌شود که این مهم باید از سوی شرکت‌های واگن‌سازی داخلی به خصوص واگن پارس به‌ صورت دوره‌ای تامین شود .

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک نیز در این آیین گفت : چهار واگن از هشت دستگاه واگن مسافری که امسال قرارداد ساخت آن‌ها از سوی شرکت حمل و نقل ریلی رجا با این واحد تولیدی امضا شده تا پایان سال تحویل می‌شود و چهار دستگاه دیگر نیز خرداد ماه سال آینده آماده پیوستن به خطوط ریلی کشور است .

محمدرضا مختاری افزود : در صورتی که نقدینگی شرکت واگن پارس از سوی شرکت بهره‌بردار تامین می‌شد تمامی هشت دستگاه تا آخر سال تکمیل و به ناوگان ریلی کشور می‌پیوست .

وی بیان کرد: عملیات ساخت ۲۰ دستگاه جدید که بین واگن پارس و شرکت رجا امضا شده نیز خرداد ماه سال آینده کلید می‌خورد و در صورت تامین منابع مالی تا پایان همان سال تکمیل و تحویل می‌شوند .

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک قیمت تمام شده هر واگن مسافربری را ۷۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : با ساخت ۲۰ واگن مسافری مذکور بیش از ۶۰۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی در کشور انجام می‌شود و در تولید هر واگن باری نیز بیش از ۵۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی انجام می‌شود .




مطالب مرتبط

این رکورد با استفاده از حداکثر امکاناتمان تحقق پیدا کرده است ، بدون آنکه واگن های قابل توجهی به مجموعه ریلی اضافه کنیم .

|

بر اساس آمارها ، حدود نیمی از جابجایی مسافران ریلی ، توسط شرکت حمل و نقل ریلی رجا در قطارهای بین شهری ، حومه‌ای و محلی انجام می‌شود .

|

اعمال این تخفیفات بدون نیاز به هیچ گونه مراحل اداری در فرآیند خرید بلیت ، به صورت خودکار و بدون محدودیت مسیر انجام می‌شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت : هر شرکتی که امکان ساخت واگن مسافری دارد از طریق تهاتر نفت یا سایر روش‌ها برای تامین واگن مسافری ، وارد میدان شود . ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت راه آهن گفت : در این مرحله مجموع ناوگان جدید توسعه یافته ۶۸۵ دستگاه ناوگان است که این تعداد شامل ۶۴۵ واگن باری ...

|

نظرات کاربران