در حال بارگذاری ...

بازگشایی راه‌های اصلی و فرعی دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان با تلاش راهداران

با فروکش کردن آب ، بلافاصله ادوات و ماشین‌آلات راهداری‌ نسبت به برقراری ارتباط و آماده‌سازی جاده برای عبور و مرور اقدام می‌کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت : در حال حاضر در هر دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان ، راه‌های اصلی و فرعی که به دلیل سیلاب مسدود شده بود ، باز شده است .

‌‌حیدر مطاعی درباره آخرین وضعیت جاده‌های استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان که به دلیل سیلاب آسیب دیده‌اند ، اظهار داشت : در حال حاضر در هر دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان ، راه‌های اصلی و فرعی که به دلیل سیلاب مسدود شده بود ، باز شده است . در حال حاضر از نظر تردد خودرو در راه‌های اصلی و فرعی دو استان مشکلی نداریم .

در استان سیستان و بلوچستان فقط ۳۵ راه روستایی مسدود داریم

وی اظهار کرد : فقط در ایرانشهر و چابهار ‌حدود ۳۵ روستا مشکل آب‌گرفتگی دارند که هنوز رفع شده است ؛ در استان سیستان و بلوچستان‌ بیش از ۷۰۰ جاده روستایی‌ به دلیل سیلاب مسدود شده بود ، که فعلاً همین ۳۵ جاده روستایی مانده است که پیش‌بینی می‌شود با فروکش کردن آب و ورود ادوات و ماشین آلات راهداری ، ‌امشب و یا حداکثر صبح فردا این جاده‌های روستایی نیز بازگشایی شود .

مطاعی بیان کرد : در این راه‌ها هدف اول برقراری اتصال این روستاها و‌ عبور و مرور جاده است و در گام بعد ترمیم و بازسازی و برآورد خسارات ‌انجام می‌شود . با احتساب راه‌‌های روستایی مسدود در استان هرمزگان ، حدود ۸۵۰ راه روستایی مسدود به دلیل سیلاب داشتیم که اغلب آنها بازگشایی شده است .

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت : با فروکش کردن آب ، بلافاصله ادوات و ماشین‌آلات راهداری‌ نسبت به برقراری ارتباط و آماده‌سازی جاده برای عبور و مرور اقدام می‌کنند .

بازگشایی محورهای منتهی به بشاگرد تا صبح فردا

مطاعی گفت : در استان هرمزگان در راه‌های منتهی به منطقه بشاگرد مشکلاتی داریم که مسیرهای صعب العبور و کوهستانی است ، اما به دلیل باز شدن اغلب راه‌های این استان ، بیشتر تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری به بشاگرد اعزام شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان وقت امروز یا صبح فردا ، مسیرهای روستای بشاگرد نیز بازگشایی شود .

اعزام ماشین‌آلات راهداری از استان‌های فارس و یزد به هرمزگان و سیستان‌و‌بلوچستان

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: بابت رفع مشکلات محورهای مناطق سیل زده در کنار استفاده از ادوات و ماشین‌آلات راهداری ، بخش خصوصی و کارگاه‌هایی که در آن مناطق فعال بودند ، هم ماشین آلات خود را در اختیار راهداران قرار دادند و یا نسبت به باز کردن راه‌های مسدود خود اقدام کردند .

وی ادامه داد : البته در حال حاضر در بسیاری از مناطق کشور‌ برف و باران داریم و ماشین‌آلات راهداری در آن مناطق فعال هستند و نمی‌توان ماشین آلات را از آنجا به این مناطق اعزام کرد ، اما با این وجود ۱۵ دستگاه ماشین آلات از استان‌های همجوار فارس و یزد ، شامل گریدر ، لودر و بولدوزر به این مناطق اعزام شد و هم‌اکنون کمک می‌کنند تا کارهای تکمیلی و بازسازی و باز‌کردن محورها به سرعت انجام شود .




مطالب مرتبط

بنا به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان طی ۴۸ ساعت آینده ، حدود ۲۰۰ میلی‌لیتر امکان بارندگی وجود دارد و شرق تا غرب استان را در بر می گیرد ، بر همین اساس شهرستان‌های ریگان و گنبکی بیشترین بارندگی و پس از آن حوزه مرکزی و شهرستان‌های غربی بیشترین بارش را خواهند داشت .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت : سال گذشته ۹ نقطه پرحادثه در طول محورهای استان رفع شد ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دلفان گفت : در راستای ایمن سازی محور فیروزآباد به نورآباد ، ۵ کیلومتر ...

|

در طول ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی استان مازندران ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار فعالیت می‌کنند که ۳۵۰ نفر از راهداران سخت کوش و پرتلاش در قالب ۳۶ اکیپ راهداری زمستانی و با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در ۳۷۰۰ کیلومتر از راه‌های برفگیر و کوهستانی استان به انجام ...

|

افزایش هماهنگی بین دستگاه های امدادی در جهت ارایه خدمات مطلوب و کاهش تصادفات جاده ای امری ضروری است که این مانور نیز در همین راستا برگزار شده است .

|

نظرات کاربران