در حال بارگذاری ...

تشریح عملکرد اداره کل راه آهن آذربایجان طی ۹ ماهه سال جاری

میزان صادرات کالا از طریق حمل‌و‌نقل ریلی در ۹ ماهه سال جاری ۸۴ هزار و ۹۷۹ تن است که نسبت به ۵۷ هزار و ۸۱۰ تن مدت مشابه سال قبل از افزایش ۴۷ درصدی برخوردار است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راه‌آهن آذربایجان از جابجایی ۴۰۵ هزار و ۴۳۱ نفر مسافر با قطارهای حومه‌ای و دو میلیون و ۷۰ هزار و ۴۲۶ نفر مسافر با قطارهای سراسری خبر داد و گفت : در ۹ ماهه امسال شاهد افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ۲۸ درصدی تن کیلومتر مبدأ - مقصد در این اداره کل هستیم .

شاپور ارصلانی در تشریح عملکرد اداره کل راه آهن آذربایجان در ۹ ماهه سال جاری به بهره‌برداری از مسیر تازه تأسیس میانه – بستان آباد ، راه‌اندازی قطار بستان آباد – مشهد ، راه اندازی قطار ارومیه – مشهد ، راه‌اندازی قطار دانشجویی تبریز – جلفا (دانشگاه بین المللی) و راه‌اندازی قطار بین‌المللی تهران‌ –‌ تبریز‌ – آنکارا (از مرز ریلی رازی) اشاره کرد و از جابجایی ۴۰۵۴۳۱ نفر مسافر با قطارهای حومه ای و ۲۰۷۰۴۲۶ نفر مسافر با قطار های سراسری در ۹ ماهه سال جاری در اداره کل راه آهن آذربایجان خبر داد .

ارصلانی به افزایش صادرات از طریق حمل‌ونقل ریلی اشاره کرد و گفت : میزان صادرات کالا از طریق حمل‌و‌نقل ریلی در ۹ ماهه سال جاری ۸۴ هزار و ۹۷۹ تن است که نسبت به ۵۷ هزار و ۸۱۰ تن مدت مشابه سال قبل از افزایش ۴۷ درصدی برخوردار است .

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان از افزایش ۲۸ درصدی تن کیلومتر مبداء - مقصد و ۵ درصدی تن کیلومتر مرزی در حمل کالا در اداره کل راه‌آهن آذربایجان در همین مدت خبرداد و افزود : میزان کالای حمل شده بر اساس تن کیلومتر مبداء - مقصد در در ۹ ماهه سال جاری یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۸۵۶ تن کیلومتر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۹۸۰ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۳۴۲ تن کیلومتربوده ۲۸ درصد افزایش و تن کیلومتر مرزی  بار حمل شده در همین مدت با جابجایی ۳۲۸ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۱۶۵ تن کیلومتر بار مرزی نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۱۲ میلیون و ۶۲ هزار و ۳۸۴ تن بوده است ، ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، یک میزگرد بین‌المللی به همت شرکت ملی راه‌آهن قزاقستان با مشارکت راه‌آهن آذربایجان و صادرکنندگان بزرگ داخلی در آستانه ...

|

تعداد جابجایی مسافران قطارهای حومه ای در بهمن ماه سال جاری ۲۴ هزار و ۸۵۱ نفر بوده و ضریب اشغال قطارهای حومه ای در این ماه ۹۹ درصد بوده است .

|

با اقدامات صورت گرفته و شیب بندی مناسبی که در این منطقه انجام شد ، طرف ترکیه‌ای در حال آماده کردن اسکله‌ دریاچه وان است که در این صورت با شرط منفک نشدن واگن‌ها از همدیگر ، امکان قرارگیری واگن‌های ایرانی بر روی فری بوت (کشتی حمل واگن) میسر می‌شود .

|

پرند به عنوان یک شهر جدید واقع در جنوب‌غرب پایتخت ، نیازمند حمل و نقل عمومی ارزان قیمت برای جابه‌جایی ساکنین این شهر جدید بود که به‌رغم تاخیر در تکمیل این خط در سنوات گذشته ، اما در راستای امر عدالت‌محوری در دولت سیزدهم این اتفاق مهم رخ داد و خط مترو تهران - پرند آماده ...

|

قطعاً مدیرعامل شرکت راه‌آهن و سایر مسؤولان به هیچ وجه راضی نخواهند بود تا شرکت رجا از حقوق بیمه شدگان تأمین اجتماعی برای قطارهای حومه‌ای که جزو تکالیف مصرح قانونی راه‌آهن است هزینه کند ، لذا توجه به این نوع خدمات‌دهی و پرداخت هزینه واقعی آن از سوی راه آهن به رجا جزو وظایف آن ...

|

نظرات کاربران