در حال بارگذاری ...
  • امکان سانسور در گزارش وقوع سانحه هواپیمای اوکراین وجود ندارد

    تیم بررسی سانحه باید همه جوانب را مورد بررسی قرار دهد که قاعدتا این فرایند زمان‌بر خواهد بود و تکمیل گزارش سانحه احتمالا یک سال زمان‌ می برد . علت وقوع این سانحه باید ریشه‌یابی شود تا اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه در دستور کار دستگاه‌های مختلف قرار گیرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ حسن رضایی‌فر ، رییس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه تکمیل و اعلام گزارش سانحه بویینگ ۷۳۷ احتمالا یک سال زمان می‌برد ، گفت : امکان سانسور در گزارش وقوع سانحه هواپیمای اوکراین وجود ندارد .

    حسن رضایی‌فر با اشاره به تشکیل جلسه سه جانبه ایران - اوکراین - کانادا برای بررسی سانحه بویینگ ۷۳۷ اظهار کرد : برای ادامه روند بررسی سانحه تصمیماتی اخذ شده است که این تصمیمات را به دولت و دستگاه‌های مربوطه ارائه کرده‌ایم . از آنجایی که هواپیمای اوکراینی بویینگ ۷۳۷ هواپیمای جدیدی است ، در ایران نه لابراتوار و نه تجهیزات مورد نیاز در اختیارمان نیست ، با اوکراینی‌ها توافق شده است که نرم‌افزار مورد نظر را در ایران مورد استفاده قرار دهیم و بتوانیم از تجهیزات در داخل برای بازسازی‌ها استفاده کنیم . درباره این موضوعات در حال مذاکره با متخصصان داخلی هستیم و تصمیمات به مقامات بالاتر ارائه شده‌ است .

    رییس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی در پاسخ به این سوال که نماینده معرفی شده از سوی آمریکا وارد بررسی سانحه در ایران می‌شود ، گفت : «نفر پاسخگو» آمریکایی قرار نیست به ایران بیاید .

    رضایی‌فر با بیان اینکه جعبه سیاه (FDR-CVR) هنوز باز نشده‌ است ، گفت : تیم بررسی سانحه باید همه جوانب را مورد بررسی قرار دهد که قاعدتا این فرایند زمان‌بر خواهد بود و تکمیل گزارش سانحه احتمالا یک سال زمان‌ می برد . علت وقوع این سانحه باید ریشه‌یابی شود تا اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه در دستور کار دستگاه‌های مختلف قرار گیرد .

    رییس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی تاکید کرد : باید بدانیم در جریان وقوع این سانحه چه بخشی کمبود داشته و کجا مورد دستکاری‌ قرار گرفته‌ است . این اقدامات کارشناسانه زمان می‌برد و در این‌باره عجله نمی‌کنیم . در گزارش‌های بعدی سازمان این جزییات منتشر می‌شود و سایر گزارش‌ها هم مانند گزارش اولیه به صورت عمومی منتشر خواهد شد .

    رییس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی در پاسخ به این سوال که اظهارات ضد و نقیض درباره علت وقوع این سانحه چه آثاری بر اعتبار کمیسیون بررسی سوانح سازمان هواپیما در مجامع بین المللی می‌گذارد ، گفت : کانادا ، آمریکا و اوکراین در سایت‌های مرتبط اعلام کرده‌اند که تا کنون بررسی سوانح در ایران مطابق با تمام استانداردها بوده‌ است .

    او با بیان اینکه تیم بررسی سانحه باید این اتفاق را به طور همه جانبه بررسی کند و تا زمانی که تمام عوامل و اطلاعات کامل نشود ، هیچ تصمیمی نمی‌گیریم ، افزود : پرونده آموزش خلبان را نداریم و در حال دریافت مدارک هستیم . هنوز مدارک هواپیما به دست ما نرسیده‌است . بخشی از این مدارک را اوکراین و بخشی دیگر را بویینگ باید به کمیسیون بررسی سانحه ارائه کند . در هیچ یک از گزارش‌های سوانح قبلی سانسور نداشتیم . در بررسی سانحه بویینگ ۷۳۷ هم نمایندگان اوکراین ، کانادا و بازپرسان ویژه حضور دارند و از تمام موضوعات مستندبرداری می‌کنند .   




    مطالب مرتبط

    غلبه ایرباس بر بویینگ

    غلبه ایرباس بر بویینگ

    شرکت هواپیمایی «یونایتد ایرلاینز» در کنار دو شرکت «آمریکن ایرلاینز» و «ساوث‌وست» پروازهای بویینگ ۷۳۷ مکس را تا تاریخ مارس سال ۲۰۲۰ از برنامه پروازی خود کنار گذاشته است . این شرکت ها به ترتیب از سرگیری پرواز ۷۳۷ مکس را به تاریخ‌های ۴ مارس ، ۵ مارس و ۷ مارس سال آینده موکول ...

    |

    نظرات کاربران