در حال بارگذاری ...
  • برگزاری اجلاس مرزی مشترک حمل و نقل بین المللی میان ایران و آذربایجان در پایانه مرزی جلفا

    در این اجلاس طرفین ضمن ابراز خشنودی از روند روبه رشد همکاری های حمل ونقل بین المللی جاده ای فی مابین و برای توسعه مناسبات حمل ونقل جاده ای اقدام به مبادله آمار تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر بین دو کشور در سال ۲۰۱۹ نموده و همچنین برای اتخاذ تدابیر لازم در راستای توسعه مناسبات حمل ونقل بین المللی به تفاهم رسیدند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، اجلاس مرزی مشترک حمل و نقل بین المللی مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در پایانه مرزی جلفا برگزار شد .

    مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و رییس هیئت ایرانی گفت : این اجلاس در راستای اجرای اوامر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی که در دیدار با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان مبنی بر لزوم توسعه روابط حمل و نقلی و کاهش هزینه های فی مابین مقرر شده بود جلسه ای با مسئولین ذی ربط دو طرف درنشست مرزی پیرامون موضوعات بررسی حذف یا کاهش عوارض دوجانبه حمل ونقلی برگزار شود انجام شد .

    منوچهر سلمان زاده افزود : در این نشست به منظور توسعه هر چه بیشتر روابط حمل ونقلی و گمرکی فیمابین وضعیت حمل و نقل جاده ای بین دوکشور , تبادل اطلاعات و آمار و عوارض دریافتی از ناوگان باری و مسافری متردد بین دو کشور بررسی شد .

    وی افزود : در این اجلاس طرفین ضمن ابراز خشنودی از روند روبه رشد همکاری های حمل ونقل بین المللی جاده ای فی مابین و برای توسعه مناسبات حمل ونقل جاده ای اقدام به مبادله آمار تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر بین دو کشور در سال ۲۰۱۹ نموده و همچنین برای اتخاذ تدابیر لازم در راستای توسعه مناسبات حمل ونقل بین المللی به تفاهم رسیدند . در این اجلاس یاداشت تفاهمی مشتمل بر ۸ بند به امضای طرفین رسید .

    لازم به ذکر است دراین نشست دو روزه ریاست هیئت آذربایجانی را دلاورفرض علی یف رییس بخش همکاری های بین الملی کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان را به عهده داشته ودر هیئت ایرانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی و مدیران پایانه های مرزی جلفا , آستارا , بیله سواروپلدشت نیز حضور داشتند .




    مطالب مرتبط

    ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست مشترک با محوریت حمل و نقل بین المللی و ترانزیت میان هیات جمهوری اسلامی ایران و افغانستان برگزار شد .

    |

    شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی با برنامه ریزی مناسب و در هنگام آغاز سفر و قبل از رسیدن ناوگان به پایانه های مرزی نسبت به ثبت سفر و اخذ کد رهگیری در سامانه اقدام نموده و بر اساس کد صادر شده تشریفات مرزی نیز انجام می‌شود .

    |

    بر اساس این معاهده دارندگان این کارت می توانند در کشورهای عضو که به طور عمده اروپایی هستند ، اجازه تردد داشته باشد و نیاز به بیمه نامه جداگانه کشورهای مختلف را برطرف می کند .

    |

    عبور کالا از قلمرو کشور علاوه برآن که منجر به افزایش درآمدهای دولت می شود ، درآمدهای پایدار دیگری از قبیل افزایش میزان اشتغال جهت ارایه خدمات به رانندگان را به دنبال خواهد داشت که براساس نظرهای کارشناسی ارایه شده ، این درآمد حداقل ۵۰ دلار برای هر تن کالای ترانزیتی برآورد شده ...

    |

    نظرات کاربران