در حال بارگذاری ...

اجرای طرح آشکارسازی ناوگان باری در استان سمنان

بیش از ۳۳۰۰ دستگاه انواع ناوگان باری در استان سمنان فعال است که اجرای این طرح برای تمامی این ناوگان در دست اقدام است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ایمنی ، فنی و بهره برداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از اجرای طرح آشکارسازی ناوگان باری در استان خبر داد .

محسن لشکری با اعلام این خبر اظهار داشت : به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی و ارتقاء ایمنی تردد ناوگان باری اجرای طرح آشکارسازی و ایمنی تردد ناوگان باری در استان آغاز شد.

وی با اشاره به تأثیر قابل ملاحظه کنترل بر تردد وسایل نقلیه و نظارت بر اجرای قوانین توسط کاربران جاده‌ای بر بازدارنگی تخلفات رانندگی در راستای ارتقای ایمنی تردد گفت : به منظور ارتقای کارایی و کارآمدی شیوه‌های نظارتی و استفاده مؤثر از تمامی شقوق نظارت جاده‌ای ؛ نظارت و کنترل بر تردد وسایل نقلیه مورد اجرا گذاشته می‌شود تا با بهره‌گیری بهینه از منابع و ظرفیت‌های استانی ، افزایش بهره‌وری و اثربخشی بیشتر در این حوزه محقق شود .

لشکری با اشاره به اینکه اجرای طرح های ارتقای ایمنی تاثیر مثبتی در بهیود رفتار رانندگان و مترددین در جاده ها را دارد ، افزود : نمایان‌سازی ابعاد عقب کشنده ، اتاق بار و یدک خودروهای ناوگان باری موجب رویت به‌موقع آنها توسط رانندگانی می شود که در عقب این خودروها در حرکت هستند و این امر به رانندگان پشت سری فرصت می دهد تا بموقع واکنش نشان داده و از بروز تصادف و به بار آمدن خسارت و تلفات جلوگیری کنند .

لشکری گفت : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برای مهار و کنترل این نوع از تصادفات نسبت به نصب برچسب شبرنگ در قسمت های مختلف ۸۰۰ دستگاه ناوگان باری در تمامی شهرستان‌های استان به منظور نمایان سازی تردد و حضور آنان در راه ها اقدام کرده است .

شایان ذکر است ، بیش از  ۳۳۰۰ دستگاه انواع ناوگان باری در استان سمنان فعال است که اجرای این طرح برای تمامی این ناوگان در دست اقدام است .




مطالب مرتبط

از مجموع تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در یکسال گذشته به تفکیک ۴۸۳ هزار و ۷۵۰ نفر مسافر ایرانی و بیش از ۴۰۸ هزار نفر مسافر خارجی بوده اند .

|

در سال گذشته ناوگان باری استان با انجام ۹۶۳ هزار و ۷۲۷ سفر نزدیک به ۱۴ میلیون تن کالا را جابه‌جا کردند که از نظر سفر انجام شده ۱۰ درصد و میزان تناژ حمل شده ۱۱ درصد رشد را نسبت به‌مدت زمان سال گذشته خود دارد .

|

پیش بینی جهاد کشاورزی برای برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزارتن محصول کشاورزی طی بازه ۴۰ روزه از اویل اردیبهشت ماه جاری است .

|

از این تعداد ناوگان بازدید شده ، یک هزار و ۶ دستگاه ناوگان اتوبوسی ، ۶۰۲ دستگاه ناوگان باری و ۱۹۶ دستگاه مربوط به سواری برون شهری بوده است .

|

عمده ترین کالای حمل شده از مبدأ استان سیمان ( ۴۵.۲ درصد) ، کود اوره (۱۳.۷ درصد) و پودر آلومینیوم (۴ درصد) بوده است .

|

نظرات کاربران