در حال بارگذاری ...

بالا بودن حجم خسارت‌های وارده به راه‌های استان سیستان و بلوچستان

طبق آمار به دست آمده نزدیک به ۱۰۰ روستای استان سیستان و بلوچستان با انسداد راه‌های دسترسی مواجه هستند اما با تدابیر اندیشیده شده ماشین آلات به ترتیب عملیات بازگشایی راه های روستایی را آغاز می‌کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست معاونت راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به فروکش‌ کردن سطح آب در استان سیستان و بلوچستان گفت : تلاش می‌شود تا فردا گزارش اولیه خسارت اولیه وارده به راه‌های استان ارائه شود .

رضا اکبری با اشاره به بازدید و رصد اقدامات انجام شده در قبال جاری شدن سیلاب در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت : امروز به سرتاسر استان سرکشی شد و مشاهدات حاکی از بالا بودن حجم خسارت‌های وارده است . بنا بر تلاش شبانه روزی راهداران ، هیچ یک از راه‌های شریانی و فرعی استان سیستان و بلوچستان مسدود نیست و تردد برقرار است . اگرچه تعدادی از ابنیه‌ فنی و راه‌های شریانی و فرعی با آب‌ شستگی شدید مواجه شده‌اند .

سرپرست معاونت راه روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اقدامات انجام شده در جنوب استان نیز گفت : در جنوب استان به غیر از جاده کنارک به جاسک سایر محورها باز است و هم اینک دو اکیپ راهداری در حال تلاش برای بازگشایی این محور تا پایان امروز هستند . با توجه به فروکش کردن سطح آب نسبت به روز‌های گذشته ، تلاش می‌شود تا فردا براورد اولیه از میزان خسارت وارده به راه‌های استان تهیه شود .

وی در خصوص وضعیت راه‌های روستایی استان نیز گفت : طبق آمار به دست آمده نزدیک به ۱۰۰ روستای استان سیستان و بلوچستان با انسداد راه‌های دسترسی مواجه هستند اما با تدابیر اندیشیده شده ماشین آلات به ترتیب عملیات بازگشایی راه های روستایی را آغاز می‌کنند .

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه بارش برف در کرمان طی ۲۰ سال اخیر را بی سابقه توصیف کرد و گفت : محور بافت به نگار که بر اثر کولاک مسدود بود ، امروز با تلاش راهداران بازگشایی شد و خوشبختانه کرمان فاقد محور مسدود شریانی است . اما راه های دسترسی ۵۰ روستا در استان کرمان و ۴۰ روستا در استان هرمزگان که استان‌های معین سیستان و بلوچستان محسوب می‌شوند مسدود هستند و ماشین‌آلات راهداری آن‌ها در حال انجام عملیات هستند . برای تامین ماشین‌‌آلات مورد نیاز استان سیستان و بلوچستان از استان‌های فارس، بوشهر و یزد درخواست کمک شده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تردد بین استانی از ابتدای طرح تا چهاردهم فروردین ۴۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۲۶ وسیله نقلیه بوده که از کاهش دو درصدی نسبت به مدت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

|

         

|

پیش‌بینی‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور از افزایش پنج درصدی سفرهای نوروزی در ایام تعطیلات پیش‌رو حکایت دارد و بر این اساس ضرورت آمادگی ۱۰۰ درصدی برای خدمات‌رسانی بهینه در سایه تلاش مضاعف همه نیروهای سازمان راهداری اهمیت دارد .

|

نظرات کاربران