در حال بارگذاری ...

الزام شرکت های حمل و نقل مسافربری به رعایت ضوابط جدید جابجایی مسافران برون شهری

از هموطنانی که به ناوگان اتوبوسی سفر می‌کنند ، درخواست می شود در صورت مشاهده هر گونه وضعیت نامطلوب در حین رانندگی و نارضایتی از نحوه خدمات رسانی سریعاً از طریق تلفن گویای ۱۴۱ با این سازمان ارتباط برقرار کنند تا از سوی مسئولان و کارشناسان به موارد مطرح شده و شکایات رسیدگی شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، شرکت ها و موسسات حمل و نقل مسافربری برون شهری ملزم به رعایت ضوابط جدید جا به جایی مسافران بوده و می بایست هرچه سریعتر زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کنند .

داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر با بیان این مطلب اظهار داشت : ضوابط جدید جابه‌جایی مسافران برون شهری در راستای افزایش ایمنی سفر‌های جاده‌ای، ارتقای سطح خدمات و افزایش توانمندی و مشارکت شرکت های حمل و نقل مسافربری ابلاغ شده است و طبق این ضوابط شرکت ها مکلف شدند اتاق ویژه کنترل و مانیتورینگ ناوگان را راه اندازی ورفتار لحظه ای رانندگان را از مبدأ تا مقصد سفر ها رصد کنند .

وی از ضرورت مشارکت هموطنان در ارتقای خدمات در بخش حمل و نقل مسافربری یاد کرد و افزود : از هموطنانی که به ناوگان اتوبوسی سفر می‌کنند ، درخواست می شود در صورت مشاهده هر گونه وضعیت نامطلوب در حین رانندگی و نارضایتی از نحوه خدمات رسانی سریعاً از طریق تلفن گویای ۱۴۱ با این سازمان ارتباط برقرار کنند تا از سوی مسئولان و کارشناسان به موارد مطرح شده و شکایات رسیدگی شود .

باقرجوان با اظهار امیدواری از اینکه با رعایت ضوابط جدید حمل و نقل مسافربری خطای انسانی در بروز حوادث جاده ای به حداقل ممکن برسد افزود : ایمنی سفر‌های جاده‌ای به ویژه ناوگان عمومی حمل و نقل از اهمیت خاصی برخوردار است و در صورتی که تخلف شرکت های حمل و نقل در وقوع تصادفات جاده ای محرز شود ، به مراجع قضایی اعلام شده و برخورد قانونی صورت می گیرد .

وی خاطر نشان کرد : مسئولیت مدنی جابجایی مسافران برعهده شرکت های حمل و نقل است و می بایست در راستای افزایش مسئولیت پذیری و پاسخگویی مناسب به خدمات گیرندگان تلاش نمایند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پارس آباد گفت : حدود ۱۱۲ هزار نفر مسافر در ۱۱ ماهه گذشته از شهرستان پارس آباد ...

|

در بخش جابه‌جایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است ، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت در بستر وب به مسافرین ارائه می گردد و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است .

|

هم اینک ۳ پایانه مسافربری ، بیش از ۹۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی فعال و ۲ هزار راننده اتوبوسی در حوزه تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در حال ارائه خدمات به مسافرین هستند .

|

ظرفیتی از سوی سازمان راهداری برای جایگزینی مینی‌بوس‌ها با خودروی ون در نظر گرفته شده تا بتوانیم ارتقا ایمنی در این بخش داشته باشیم . استان کرمان در آمار جابه‌جایی تعداد مسافر در رتبه پنجم کشوری و با احتساب مسافران داخلی پس از تهران و اصفهان در رتبه سوم کشوری قرار دارد که در ...

|

۶۴ درصد سفرها برون استانی و ۳۶ درصد آنها درون استانی بودند ، همچنین ۸۵ درصد آنها با سواری ، ۱۳ درصد با مینی بوس و یک درصد نیز با اتوبوس طی طریق کردند .

|

نظرات کاربران