در حال بارگذاری ...

برف‌روبی بیش از ۹۰۰۰ کیلومتر از محورهای استان خراسان جنوبی

طی سه روز اخیر نیروهای راهداری به ۱۰۵ دستگاه خودرو گرفتار در برف و یخبندان جاده‌های استان امداد رسانی کرده اند و به ۸۰ مسافر و سرنشین گرفتار نیز اسکان داده شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت : در پی بارش های سنگین برف در سه روز اول هفته بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه های استان برفروبی شده است .

مصرف بیش از ۴۵۰۰ تن شن و نمک در راه‌های استان

اسد الله جلال زاده ادامه داد : برای باز نگاه داشتن محورها تاکنون ۷۸ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و ۱۶۰ نیروی راهداری با استفاده از حدود ۴۵۷۳ تن شن و نمک نسبت به برف‌روبی مکرر ۹۶۱۰ کیلومتر - باند راه ‌های استان اقدام نموده اند .

کمک راهداران به ۱۰۵ دستگاه خودرو گرفتار در برف

وی ادامه داد : طی سه روز اخیر نیروهای راهداری به ۱۰۵ دستگاه خودرو گرفتار در برف و یخبندان جاده‌های استان امداد رسانی کرده اند و به ۸۰ مسافر و سرنشین گرفتار نیز اسکان داده شده است .

بازگشایی بیش از ۳۰۰ محور روستایی استان

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی افزود : براساس برنامه‌ریزی انجام شده برف‌روبی در راه‌های فرعی و روستایی استان توسط تیم‌های راهداری از صبح دیروز با کمک دهیاران در شهرستان های مختلف انجام می گیرد و تا‌کنون بیش از ۳۰۰ محور روستایی بازگشایی و کلیه راهداران در قالب اکیپ های عملیاتی به صورت شبانه روزی در حال انجام عملیات برفروبی جهت تردد ایمن در سایر محورهای روستایی هستند .

جلال زاده گفت : شماره تلفن گویای ۱۴۱، سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور و اپلیکیشن مربوطه به صورت ۲۴ ساعت پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز برای ارتباط مستقیم با سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای رسیدگی به شکایات ، انتقادات و پیشنهادات شهروندان فعال است .

وی همچنین به رانندگان توصیه کرد : با توجه به برودت هوا در برخی محور های روستایی جهت تردد ایمن تجهیزات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ ، چراغ چشمک زن ، جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفای حریق را همراه داشته باشند .




مطالب مرتبط

مشکلات به وجود آمده به واسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است .

|

در پی دیدار رئیس دولت با کارگزاران نظام در ابتدای سال جاری ، مقرر شد تا حد امکان ، امور قابل واگذاری به استان ها واگذار شود ، از این رو از معاونت های ستادی انتظار می‌رود بررسی‌های لازم صورت پذیرد و در حد امکان امور به ادارات استانی واگذار شود .

|

برای افزایش توان راهداری زمستانی ۸ دستگاه تجهیزات نمک پاش به مبلغ ۱۱۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال و ۴ دستگاه بیل برفروبی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال خریداری شده‌ است .

|

با توجه به بارش برف در ۸ شهرستان ، ۶۰ درصد راه های استان از بارش ها تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم های راهداری و پلیس راه استان تردد در تمام محورهای استان بصورت روان برقرار است . بیش از ۱۷۵ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و بیش از ۲۵۰ نفر نیروی راهدار آماده خدمت رسانی به ...

|

در عملیات برف روبی محورهای روستایی و اصلی در این مدت ، ۱۰۲ راهدار و ۷۹ دستگاه ماشین آلات راهداری فعالیت داشتند .

|

نظرات کاربران