در حال بارگذاری ...
  • اقدامات انجام گرفته برای مقابله با بارندگی‌ها و سیلاب شدید در سطح سیستان و بلوچستان

    در حال حاضر مسیر‌ها با خاک به صورت موقتی بازگشایی می‌شوند تا پس از فروکش کردن سطح آب و برآورد خسارت ترمیم‌های اساسی انجام شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان شدت بارندگی در ۲۵ سال گذشته بی سابقه عنوان کرد و گفت : راهداران به صورت شبانه‌روزی در حال بازگشایی مسیر‌ها هستند .

    ایوب کرد با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای مقابله با بارندگی‌ها و سیلاب شدید در سطح استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت : پس دریافت اطلاعیه سازمان هواشناسی ، تمهیدات لازم اندیشیده شد و تمام نیرو‌های راهدار ، ماشین‌آلات و راهدارخانه‌ها شامل ۳۰ اکیپ و ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در حالت آماده باش قرار گرفتند . شدت بارندگی بیش از ۲۰۰ میلیمتر ، به حدی بالا بود که در مقایسه با ۲۵ سال اخیر با بارندگی به این شدت مواجه نشده بودیم .

    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان بیان کرد : از حدود ۱۶ راه فرعی که بر اثر بارندگی مسدود شده بود ، به غیر از یک محور الباقی با تلاش همکاران بازگشایی شد و برای بازگشایی آن محور نیز منتظر قروکش کردن آب هستیم .

    کرد با اشاره به بارش برف سنگین در مناطق کوهستانی گفت : به دلیل بارش سنگین برف مسیر ارتباطی ۱۲۵ روستا مسدود شد که با تلاش بی‌وقفه نیروهای راهداری ، مسیر ارتباطی ۷۵ روستا بازگشایی شده و راهداران مشغول بازگشایی راه ارتباطی ۵۰ روستای باقیمانده هستند .

    وی حجم خرابی‌های وارده به جسم راه‌ها و ابنیه فنی را بسیار زیاد عنوان کرد و گفت : در حال حاضر مسیر‌ها با خاک به صورت موقتی بازگشایی می‌شوند تا پس از فروکش کردن سطح آب و برآورد خسارت ترمیم‌های اساسی انجام شود .

    مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد : استان‌های هرمزگان و کرمان به عنوان استان‌های معین سیستان و بلوچستان در حال مقابله با بارندگی شدید هستند و قرار است رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایان هفته جاری به استان سیستان و بلوچستان سفر می‌کند . در خواست می‌شود به صورت الحساب به دو اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان از طریق اعتبارات کمک شود ،‌ بدین ترتیب می‌توان شرایط را بهتر مدیریت کرد .




    مطالب مرتبط

    محورهای کهک ، فردو ، دستجرد ، تاج خاتون ، قاهان و ... از جمله محورهای روستایی هستند که در دستور کار این اداره کل جهت پیگیری ارتقای آنها به راه فرعی غیر شریانی قرار دارند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور را از ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، تردد بین استانی از ابتدای طرح تا چهاردهم فروردین ۴۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۲۶ وسیله نقلیه بوده که از کاهش دو درصدی نسبت به مدت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

    |

             

    |

    نظرات کاربران