در حال بارگذاری ...

برنامه ریزی برای ارتقا ساختار تشکیلاتی روابط عمومی در شرکت فرودگاه ها

مسئول روابط عمومی هر فرودگاه باید دارای اطلاعات تخصصی جامع در حوزه فرودگاه محل خدمت خود باشد تا با اشراف کامل بر تمام موضوعات عمومی و تخصصی بتواند در انعکاس سریع ، به موقع و موثر فعالیت های فرودگاه نقش آفرینی کند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران طی پیامی به مسوولان روابط عمومی ستادی و فرودگاهی حاضر در دوره آموزشی شیراز از برنامه ریزی برای ارتقای جایگاه قانونی و سازمانی روابط عمومی در ستاد و فرودگاه ها با اصلاح ساختار شرکت خبر داد .

سیاوش امیرمکری ، امروز (۲۴ دی) در مراسم آغاز به کار دوره آموزشی «هنر خوب نوشتن» طی پیامی خطاب به مسوولان و کارشناسان ستادی و فرودگاهی حوزه روابط عمومی شرکت عنوان کرد : فعالیت های واحد روابط عمومی در تمام دستگاه ها بخش های درون و برون سازمانی را شامل می شود و مجموعه کارکنان داخل شرکت ، مردم ، مسافران و اصحاب رسانه مخاطبان اصلی روابط عمومی هستند . جلب اعتماد و رضایتمندی هریک از این گروه مخاطبان وظیفه اصلی روابط عمومی است و باید کارشناسان و مسئولان روابط عمومی دارای تخصص های لازم باشند .

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه مسئولان روابط عمومی فرودگاه ها باید ضمن داشتن مهارت های عمومی دارای آگاهی های تخصصی در حوزه های مختلف هوانوردی و فرودگاهی باشند ، افزود : مسئول روابط عمومی هر فرودگاه باید دارای اطلاعات تخصصی جامع در حوزه فرودگاه محل خدمت خود باشد تا با اشراف کامل بر تمام موضوعات عمومی و تخصصی بتواند در انعکاس سریع ، به موقع و موثر فعالیت های فرودگاه نقش آفرینی کند .

وی عنوان کرد : مسئول روابط عمومی باید هم به عنوان یک خبرنگار و گزارشگر و تنظیم کننده خبر و هم تصویربردار خوب و حتی یک مجری توانمند با استفاده از ابزارهای تخصصی و تجهیزات مختلف فعالیت کند ، بنابراین لازم است که دوره های آموزشی تخصصی در بخش های مختلف برای توانمندسازی مسوولان روابط عمومی فرودگاهی و ستادی تدارک دیده شود .

امیرمکری اظهار امیدواری کرد که دوره آموزشی در حال برگزاری شروعی خوب برای برگزاری دوره های آموزشی کاربردی در فرودگاه ها باشد .

وی همچنین از تلاش های عباس مسیبی ، سرپرست روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در انجام اقدامات حرفه ای برای معرفی وظایف ، مسئولیت ها و اقدامات شرکت و فرودگاه ها در بخش های مختلف قدردانی کرد .

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه با اشاره به اینکه با وجود گستردگی فعالیت های روابط عمومی شرکت در حوزه های ستادی و فرودگاهی هنوز این واحد به جایگاه شایسته ای نرسیده است ، گفت : امیدواریم در اصلاح ساختار شرکت ، واحد روابط عمومی نیز به جایگاه قانونی و سازمانی مناسب دست یابد تا انگیزه مسوولان روابط عمومی ستادی و فرودگاهی برای خدمت باکیفیت تر ارتقا یاید .

رضا بدیعی فرد ، مدیرکل فرودگاه های فارس نیز به عنوان میزبان این دوره آموزشی در پاسخ به پیام امیرمکری از تلاش های وی برای تعالی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران قدردانی کرد و حضور وی را در منصب مدیرعاملی شرکت مایه آرامش ، رفاه و همدلی تمام کارکنان دانست .

مسئولان روابط عمومی فرودگاه ها باید مدیران نظام ارتباطی باشند

همچنین حمید شکری خانقاه ، مدرس دوره خطاب به مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد : در نظام نوین جهانی روابط عمومی یک شغل کلیدی در تمام ساختارهای سازمانی است و جایگاه آن از بیست و چهارمین شغل پردرآمد دنیا در سال ۲۰۱۴ اکنون به هشتمین شغل پردرآمد رسیده است .

وی با تاکید بر اینکه مسئولان روابط عمومی مدیران نظام ارتباطی سازمان هستند ، گفت : اکنون دیگر یک مدیر روابط عمومی مدیر نظام ارتباطی سازمان است .

شکری خانقاه از امیرمکری به عنوان یک مدیر ارتباط گستر یاد کرد و افزود : خوشبختانه شاهد تلاش های قابل تحسینی برای ارتقای جایگاه روابط عمومی در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران هستیم. کارهای زیرساختی مطلوبی در روابط عمومی شرکت در حال انجام است و ارتقای جایگاه روابط عمومی نقش موثری در ارتقای گسترده حوزه مدیریتی شرکت دارد . مسوولان روابط عمومی مشاوران ارشد نظام ارتباطی سازمان ها هستند و باید جنبه مدیریتی آنها افزایش یابد.

گفتنی است ؛ کارگاه آموزشی روابط عمومی با عنوان هنر خوب نوشتن صبح امروز ۲۴ دی ماه به میزبان فرودگاه بین المللی شیراز با حضور مسئولان روابط عمومی های فرودگاهی و ستادی آغاز به کار کرد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ به حضور سرپرست اداره کل مخابرات ، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی شرکت فرودگاه‌ها ؛ مرکز AFTN و دیتاسنتر ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

|

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

‌در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد ، ‌به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی ، این خدمات ارتقا می‌یابد ، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم .

|

عملیات نصب این دستگاه توسط کارشناسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام می گردد .

|

نظرات کاربران