در حال بارگذاری ...

بسیج امکانات و تیم های امداد و نجات بندر چابهار در مناطق سیل زده

با افزایش ظرفیت بندر چابهار و توسعه این بندر در بخش زیرساختی ، تجهیزاتی و پسکرانه ای و دسترسی به آب های آزاد ، صادرات کالا از این بندر افزایش چشمگیری پیدا کرده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : در پی وقوع سیل در روستاهای بلوچستان علاوه بر ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی ، تیم های امداد و نجات و ماشین آلات بندر چابهار در مناطق سیل زده حضور یافتند .

بهروز آقایی اظهار کرد : با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر بارندگی سیل آسا در جنوب استان و ضرورت کمک به مردم جهت کاهش خسارت های ناشی از سیل ، تیم های امداد و نجات بندر چابهار به منظور امدادرسانی و برآورد سطح خسارت و نیازمندی های مردم در ساعات اولیه پس از بارندگی عازم مناطق روستایی چابهار ، کنارک و دشتیاری شدند . در ادامه و همزمان با حضور تیم های واکنش سریع یگان حفاظت ، عملیاتی و گشت و نظارت بر سواحل استان در روستاهای گرفتار در سیلاب ، دیگر ظرفیت ها و ماشین آلات فعال در پروژه های در دست اجرای بندر چابهار نیز جهت امدادرسانی و بازگشایی معابر روستایی به این مناطق ارسال شد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اعزام تیم های مهندسی بندر جهت ارائه خدمات علمی مربوط به کنترل سیلاب افزود : همچنین نیروهای انسانی ، سایر تجهیزات و ادوات بندری به منظور کمک لجستیکی و خودورهای امدادی و اداری بندر چابهار جهت حمل و نقل آسیب دیدگان به مناطق سیل زده اعزام شدند .

آقایی با اشاره به تهیه غذای گرم برای سیل زدگان اضافه کرد : کمک های نقدی و غیر نقدی شامل پتو ، روفرشی ، چراغ شارژی ، لوازم بهداشتی ، پزشکی و دارویی ، لباس گرم ، کنسروجات ، آب معدنی و سایر اقلام خوراکی توسط کارکنان این اداره کل و شرکت های فعال در بندر چابهار در قالب ۳ محموله جمع آوری و در مناطق سیل زده توزیع شد ، ۵ محموله دیگر نیز امروز به این مناطق ارسال می شود . همچنین مقرر شد در روزهای آتی با اعزام نیروها و ماشین آلات راهداری جهت کمک های عمرانی و بازگشایی راه ها اقدام شود .

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به باز بودن راه های مواصلاتی منتهی به بندر چابهار اظهار کرد : جریان ترافیک بار و کالا همچون روزهای گذشته در مسیرهای منتهی به بزرگترین بندر اقیانوسی کشور برقرار است، به گونه ای که بیش از ۱۰۰ کامیون روز گذشته از این بندر بارگیری و عازم مقاصد مصرف شد .

بارگیری همزمان ۲ کشتی کالای صادراتی در بندر چابهار

در ادامه مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : با افزایش ظرفیت بندر چابهار و توسعه این بندر در بخش زیرساختی ، تجهیزاتی و پسکرانه ای و دسترسی به آب های آزاد ، صادرات کالا از این بندر افزایش چشمگیری پیدا کرده است . با توجه به وجود تجهیزات مدرن در بندر چابهار ، اعطای بسته های تشویقی برای صاحبان بار و کالا و رونق صادرات از این بندر استراتژیک ، به طور همزمان ۲ کشتی حامل کالای صادراتی در بندر شهید بهشتی در حال بارگیری است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نرم و میزان عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار را مثبت ارزیابی و بیان کرد : علاوه بر بارگیری و ارسال کالاهای صادراتی کشور از طریق بندر چابهار ، امسال شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات کالاهای افغانستان از این بندر به سایر کشورها بودیم .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار تفاهم‌نامه همکاری ...

|

مدل اقتصادی و بازرگانی مد نظر دولت تاجیکستان ، میزان و مدت قرارداد سرمایه‌گذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد . سرمایه‌گذار تاجیکی این امکان را دارد با ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار ، از آن برای ترانزیت کالاهای کشورش و کالاهای سایر کشورها استفاده ...

|

انبارداری و نگهداری کالا در بنادر بخش حساسی از خدمات لجستیک بندری محسوب می شود، لذا ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانبندی پروژه و با کمترین تاخیر انجام شود تا بتوان در کنار سایر پروژه‌ها در قالب زنجیره لجستیک بندر چابهار مورد بهره گیری قرار گیرد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : در سال گذشته ، حدود یک میلیون تن کالای معدنی و ساختمانی از مبدأ بندر چابهار ...

|

فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران ، بندر چابهار ، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه ، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد .

|

نظرات کاربران