در حال بارگذاری ...

ابلاغ ضوابط جدید حمل و نقل برون‌شهری مسافر توسط سازمان راهداری

در جهت ایجاد شفافیت بیشتر در ضوابط جاری و حذف انحصارات نیز ، برخی مقررات دست و پاگیر جرح و تعدیل گردیده و شفافیت لازم در مقررات از جمله تعیین شرایط فسح قراردادهای شبکه سیر و نحوه سرویس‌دهی در زمان تعطیلی اعضای شبکه‌ها ، یکپارچه‌سازی سامانه‌های فروش اینترنتی بلیت و غیره پیش‌بینی شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با هدف افزایش ایمنی سفرهای ناوگان اتوبوسی جاده‌ای ، ارتقا سطح خدمات و افزایش توانمندی و مشارکت شرکت‌های حمل و نقل عمومی مسافربری ، ضوابط جدید حمل و نقل مسافر برون‌شهری ابلاغ شد .

مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان با بیان این مطلب ، اظهار داشت : در پی استقبال هم‌وطنان از ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای و دستور رئیس جمهور محترم برای نظارت و برنامه‌‌ریزی‌های مؤثر ارتقا ایمنی در سفرهای عمومی جاده‌ای ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای پیرو دستور وزیر راه و شهرسازی سلسله اقداماتی را در دستور کار قرار داده است که از جمله مهمترین این اقدامات ، ابلاغ ضوابط جدید تأسیس و بهره‌برداری از شرکت‌های حمل و نقل مسافربری برون شهری و اصلاح ضوابط حمل و نقل مسافر می‌باشد .

وی با بیان این که با اجرای دستورالعمل جدید ، چشم‌انداز متفاوتی نسبت به گذشته در ارتقا ایمنی و افزایش رضایت‌مندی هم‌وطنان از سطح خدمات ارائه شده ، فراهم می‌شود ، افزود : تعیین معیار برای انتخاب شرکت‌های سر شبکه ، تعیین وظایف مشخص برای شرکت‌های سر شبکه ، لزوم سرمایه‌گذاری و ارایه ناوگان ملکی برای شکل‌گیری و افزایش مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی شرکت‌های شبکه سیر حمل و نقل مسافر از جمله اقدامات و اصلاحات ابلاغی در جهت نظام‌مند نمودن و بهبود اجرای این تحول می‌باشد .

قربانی خاطرنشان کرد : با ابلاغ اصلاحات جدید ، هرگونه افزایش شرکت‌های مسافربری متضمن سرمایه‌گذاری و تدارک الزامات ایمنی می‌باشد و در راستای تأمین هرچه بیشتر ایمنی سفرها ، شرکت‌های سرشبکه و سایر شرکت‌های زیرمجموعه مکلف شدند ، اتاق ویژه کنترل و مانیتورینگ ناوگان به منظور پایش رفتار لحظه‌‌ای رانندگان از مبداء تا مقصد سفرها و پاسخگویی تمام وقت به مسافران و رسیدگی به شکایات آنان ، راه‌اندازی نمایند .

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، همچنین اظهار داشت : در جهت ایجاد شفافیت بیشتر در ضوابط جاری و حذف انحصارات نیز ، برخی مقررات دست و پاگیر جرح و تعدیل گردیده و شفافیت لازم در مقررات از جمله تعیین شرایط فسح قراردادهای شبکه سیر و نحوه سرویس‌دهی در زمان تعطیلی اعضای شبکه‌ها ، یکپارچه‌سازی سامانه‌های فروش اینترنتی بلیت و غیره پیش‌بینی شده است .

وی افزود : در راستای ارایه و توسعه خدمات حمل و نقلی به مناطق محروم ، مشوق‌های لازم در ضوابط ، پیش‌بینی شده و به منظور تقویت مدیریت شبکه‌های سیر ، امکان اداره امور شبکه با مکانیزم مدیریت مشارکتی نیز در نظر گرفته شده است .




مطالب مرتبط

بارش باران در استان‌های هرمزگان ، کرمان به ویژه جنوب کرمان ، سیستان و بلوچستان ، ایرانشهر ، کهگیلویه و بویراحمد ، هرمزگان ، خراسان رضوی ، یزد ، بوشهر ، خراسان‌جنوبی ، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان‌شرقی دارای بارش باران هستند .

|

با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

|

در مجموع ۵۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان آماده بهره‌برداری و یا در حال انجام عملیات اجرایی است .

|

ناوگان‌های عمومی برون شهری در شهرهای آستارا ، انزلی و آستانه به‌ترتیب بیشترین تعداد بازدید را داشته‌اند و خوشبختانه طی ایام نوروز ۱۴۰۳، ناوگان عمومی مسافربری در راه‌های برون‌شهری گیلان ، حادثه منجر به فوت و جرح نداشته‌است .

|

تنکابن دارای ۷۰۰ کیلومتر راه ارتباطی است که پیگیر اجرای عملیات خط کشی در دیگر محورهای این شهرستان نیز هستیم .

|

نظرات کاربران