در حال بارگذاری ...

آمادگی فرودگا‌ه‌های مناطق سردسیر کشور برای انجام عملیات زمستانی

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ، امسال تجهیزات مطلوبی در حوزه عملیات زمستانی فرودگاه‌ها تهیه کرده است ؛ در این راستا می‌توان به تأمین ۵۹ تیغه برف‌روب ، ماشین‌های برف خوار و سایر تجهیزات موردنیاز عملیات برف‌روبی ، یخ‌زدایی و مایع‌پاش اشاره کرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دبیر کمیته عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آمادگی فرودگا‌ه‌های مناطق سردسیر کشور از نظر تجهیزات و امکانات برای انجام عملیات زمستانی بر اساس دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد .

حمید حاجی‌بیگی با اعلام این خبر بیان کرد : با توجه به اهمیت تامین ایمنی پروازها ، در ۶ ماه دوم سال جاری ، جلسات مکرری برای آماده شدن کارکنان و به‌روز‌رسانی دستورالعمل‌های عملیات زمستانی در فرودگاه‌های کشور برگزار شده است .

وی درباره عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‌ها و آماده‌باش تجهیزات در مناطق سردسیر بیان کرد : دستورالعمل عملیات زمستانی فرودگاه تبریز به روزرسانی شده و مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است همچنین‌ دستورالعمل سایر فرودگاه‌ها نیز بر همین اساس تدوین شده است .

دبیر کمیته عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به برگزاری مانور عملیات زمستانی با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف موجود در فرودگاه‌های کشور اشاره کرد و افزود : در حال حاضر همه فرودگاه‌های کشور آماده انجام عملیات زمستانی هستند .

مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره تأمین تجهیزات برف‌روبی و زمستانی فرودگاه‌ها ، بیان کرد : ‌شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ، امسال تجهیزات مطلوبی در حوزه عملیات زمستانی فرودگاه‌ها تهیه کرده است ؛ در این راستا می‌توان به تأمین ۵۹ تیغه برف‌روب ، ماشین‌های برف خوار و سایر تجهیزات موردنیاز عملیات برف‌روبی ، یخ‌زدایی و مایع‌پاش اشاره کرد .

وی به برف‌روبی اخیر در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد اشاره کرد و گفت : ‌از ساعت ۲۲ شامگاه ۲۱ دی‌ماه تا ساعت ۹ صبح‌ روز ۲۲ دی‌ماه ، هفت مرتبه عملیات برف‌روبی ، یخ زدایی و اوره پاشی ‌در فرودگاه مشهد انجام و سپس پروازها برقرار شد . همچنین با وجود بارش برف در فرودگاه‌های مختلف ، با انجام به‌موقع عملیات زمستانی ، مشکلی در برقراری پرواز فرودگاه‌ها ایجاد نشده است .

دبیر کمیته عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد : در حال حاضر همه فروگاه‌های تحت پوشش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عملیاتی‌ است .

حاجی‌بیگی با اشاره به اینکه در فصل پربارش زمستان قرار داریم ، اضافه کرد : از مسافران تقاضا می‌شود پیش از عزیمت به فرودگاه، با شماره تلفن ۱۹۹ تماس بگیرند و از وضعیت پروازها اطلاع حاصل کنند .




مطالب مرتبط

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

زیرساخت فرودگاه‌های کشور به اندازه‌ای است که اگر تعداد پروازها به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد ، مشکلی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد ؛ مگر در شرایط خاص مانند فرودگاه سیرجان که به دلیل انجام عملیات بهسازی روکش باند ، پروازهای آن بسته شده است.

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ به حضور سرپرست اداره کل مخابرات ، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی شرکت فرودگاه‌ها ؛ مرکز AFTN و دیتاسنتر ...

|

هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

نظرات کاربران