در حال بارگذاری ...
  • بهره‌وری اصلی‌ترین شعار راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۸

    شبکه ریلی بیشتر مسافری است و در این شبکه کارخانجات ، معادن و سیلوها کمتر به شبکه ریلی متصل هستند و رفع این ضعف بزرگ در دستور کار شرکت راه آهن جمهوری اسلامی قرار دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : ۴۶۵ دستگاه انواع واگن در ۹ ماه امسال به شبکه ریلی کشور اضافه شده که نسبت به مدت مشابه ۹۵ درصد رشد داشته است .

    سعید رسولی شامگاه یکشنبه در بازدید از راه آهن اراک در جمع خبرنگاران افزود : امسال در ۲ مرحله بهره برداری از ناوگان ریلی جدید انجام شد که شامل ۲۱۳ دستگاه در مرحله اول و ۲۴۳ دستگاه در مرحله دوم بوده که در داخل کشور تولید شده و وارداتی نیست . بر اساس گزارش مدیرعامل واگن پارس ، این شرکت در ۹ ماه امسال رکورد تولید ۲۰ ساله را پشت سرگذاشته و تا پایان سال تعداد قابل توجهی واگن به ناوگان ریلی کشور افزوده می‌شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : اصلی‌ترین شعار راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۸ که در دستور کار این شرکت قرار دارد ، بهره‌وری است . امروز همه کارخانجات تولید واگن داخل کشور سفارش تولید دارند و امید است در ماه های باقی مانده از سال و همچنین در بودجه ۹۹ سال آینده قدم‌های بلندی برای استفاده از ظرفیت تولید داخل کشور برداشته شود .

    مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : کارخانجات واگن سازی که در گذشته با مشکلات کارگری و کمبود سفارش تولید مواجه بودند ، اکنون با شکوفایی مشغول تولید هستند . در حوزه ریلی تامین قطعات لوکوموتیو از جمله واگن مسافربری ، دستگاه تهویه ، چرخ قطار به خارج کشور وابستگی وجود داشت که اکنون به دست تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : شبکه ریلی بیشتر مسافری است و در این شبکه کارخانجات ، معادن و سیلوها کمتر به شبکه ریلی متصل هستند و رفع این ضعف بزرگ در دستور کار شرکت راه آهن جمهوری اسلامی قرار دارد .

    شبکه ریلی کشور ۱۴ هزار کیلومتر طول دارد که ۱۱ و نیم کیلومتر آن خطوط اصلی را شامل می‌شود .




    مطالب مرتبط

    فراهم شدن حمل مستقیم غلات از کشتی توسط قطار در بندر شهید رجایی

    فراهم شدن حمل مستقیم غلات از کشتی توسط قطار در بندر شهید رجایی

    صرفه جویی در مصرف سوخت ، کمک به حفظ محیط زیست ، ارتقاء بهره وری شبکه و ناوگان راه آهن کشور و عملیات بندری و به طور کلی افزایش سهم حمل ریلی کشور ، از دیگر مزیت های حمل مستقیم محمولات از کشتی به قطار است .

    |

    افزایش سهم ریل از جابجایی بار در بنادر بازرگانی از برنامه های اصلی دولت

    افزایش سهم ریل از جابجایی بار در بنادر بازرگانی از برنامه های اصلی دولت

    یکی از کارهایی که به صورت منسجم و مستمر در دستور کار سازمان بنادر و شرکت راه آهن قرار دارد ، استفاده از مکانیزم های مدیریتی و امکانات زیرساختی موجود برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر است .

    |

    نظرات کاربران