در حال بارگذاری ...

بررسی راهکارهای نحوه مشارکت انجمن خیرین راه و ترابری در حوزه فعالیت‌های سازمان راهداری

انجمن خیرین راه و ترابری به منظور ایجاد بستر و تسهیل امکانات حمل و نقل در نقاط نیازمند ، آسیب‌دیده و محروم توسط جمعی از خیرین تشکیل شده است و آماده ارائه خدمات به جذب و هویت کمک‌‌های فکری ، مادی و معنوی خیرین مرتبط در این زمینه می‌باشد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ راهکارهای نحوه مشارکت انجمن خیرین راه و ترابری در حوزه فعالیت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حضور اعضای این انجمن و معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بررسی شد .

حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در این جلسه خیرین راه وترابری را از نمادهای عینی احسان و نیکوکاری در جامعه برشمرد که می‌توانند با همدلی و باور به یکدیگر در خدمت به مردم و افزایش ایمنی راه‌ها ، قدم‌های بلندی بردارند .

وی با اشاره به سیل مخرب فروردین ماه امسال گفت : با حرکت جهادگرانه راهداران ، رانندگان و نیروهای مردمی امکان بازسازی محورها و ابنیه راه‌ها در استان‌های مربوطه و فائق شدن بر مشکلات فراهم شد .

حسن‌نیا از آسیب ۱۰۰۰ متر از پل‌های بزرگ کشور در جریان سیل فروردین ماه و آماده‌سازی و نصب ۱۵۰۰ متر پل خرپایی از قطعات پل‌های بلااستفاده در کشور خبر داد .

وی همچینن با اشاره به تلاش‌ رانندگان و راهداران در خلق صحنه‌های خارق‌العاده در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ، انسجام و هماهنگی رانندگان غیور در جابجایی خیل عظیم زائران اربعین را کاملاً ستودنی توصیف کرد .

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به توانمندی‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ظرفیت بسیار خوبی که در حوزه خیرین راه جهت کمک به مردم و افزایش ایمنی راه‌های کشور وجود دارد ، گفت : سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ظرفیت و توانمندی این حوزه با هدف گردهم آوردن مجامع خیر برای حل بحران در مواقع ضروری استقبال می‌کند .  

این گزارش همچنین حاکی است در این جلسه اعضای انجمن خیرین به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص هم‌افزایی و مشارکت هرچه بیشتر با سازمان راهداری و خیرین سراسر کشور پرداختند و افزودند : این تشکل مردم نهاد تمام مساعی خود را برای ایجاد هماهنگی ، هم‌افزایی ، تسهیل امور مربوط به پروژه‌های خیرساز و کمک به ساماندهی مجامع و مؤسسات خیریه سراسر کشور به کار خواهد بست .

اعضای حاضر در جلسه همچنین بر ضرورت اصلاح یا ایجاد یک ساختار در جهت مشارکت‌های مردمی، هماهنگی و ارتباط دو سویه با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با انجمن خیرین راه و ترابری تاکید کردند .

همچنین در این جلسه بر بهره‌گیری از الگوی خیرین آموزش و پرورش و خیرین سلامت تأکید و عنوان شد که این تشکل مردم نهاد تمام تلاش خود را برای ایجاد هماهنگی ، هم‌افزایی و تسهیل کاربران جاده ای و افزایش ایمنی جاده ها با مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و خیرین  بکار خواهد بست .

شایان ذکر است انجمن خیرین راه و ترابری به منظور ایجاد بستر و تسهیل امکانات حمل و نقل در نقاط نیازمند ، آسیب‌دیده و محروم توسط جمعی از خیرین تشکیل شده است و آماده ارائه خدمات به جذب و هویت کمک‌‌های فکری ، مادی و معنوی خیرین مرتبط در این زمینه می‌باشد . 




مطالب مرتبط

بر اساس این تفاهم دو ساله طرفین موظف به تامین اعتبار به منظور رفع و اصلاح نقاط پر تصادف مصوب در قالب برنامه دو ساله هستند که بر مبنای آن ۸۸۷ نقطه پر تصادف مصوب ۱۴۰۱ با برآورد اولیه هر نقطه ۱۱۳ میلیارد ریال و برآورد اعتبار ۱۰۰ هزار میلیارد ریال حذف و اصلاح خواهد شد که سهم سازمان ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری با اشاره به اثربخشی پویش در سال‌های گذشته از خدمات‌رسانی ۱۲ هزار نیروی ...

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

نظرات کاربران