در حال بارگذاری ...
  • بازگشایی کلیه مسیرهای اصلی استان خراسان جنوبی در کمترین زمان ممکن

    محورهای قاین - گناباد، بیرجند - قاین و سربیشه - پایانه ماهیرود شب گذشته به دلیل ریزش برف و کولاک ، مسدود اعلام شده بود که با تلاش عوامل راهداری در ساعات اولیه بازگشایی شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با همکاری مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ، پلیس راه و گروه‌های امدادی ، کلیه مسیرهای اصلی و شریانی استان در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد .

    مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت : در پی بارش های سنگین  برف در شبانه روز گذشته و کاهش دید افقی با کندی تردد و انسداد موقت در برخی محورها مواجه شده بود که با همکاری مشترک اداره کل راهداری و حمل و  نقل جاده ای استان ، پلیس راه و گروه های امدادی ، کلیه مسیرهای اصلی و شریانی استان  در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد .

    جعفر شهامت اظهار داشت : محورهای قاین - گناباد، بیرجند - قاین و سربیشه - پایانه ماهیرود شب گذشته به دلیل ریزش برف و کولاک ، مسدود اعلام شده بود که با تلاش عوامل راهداری در ساعات اولیه  بازگشایی شد . با فعالسازی قرارگاه استانی راهداری زمستانی ، از ۲ روز گذشته ۲۳ باب راهدارخانه و ۶۰ اکیپ راهداری در محورهای استان فعال شده‌اند .

    مصرف بیش از ۱۳۰۰ تن شن و نمک در محورهای برفگیر

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت : برای باز نگاه داشتن محورها تاکنون ۷۸ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و ۱۶۰ نیروی راهداری با استفاده از حدود ۱۳۴۳ تن شن و نمک نسبت به برف‌روبی مکرر ۳۱۴۰ کیلومترباند  راه‌های استان اقدام کرده‌اند . بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پس از حصول اطمینان از وضعیت محورهای شریانی ، برف‌روبی در راه‌های فرعی و روستایی استان توسط تیم‌های راهداری از صبح امروز با کمک دهیاران و شهرداری‌ها در شهرستان‌های مختلف انجام می گیرد .

    شهامت گفت : شماره تلفن گویای ۱۴۱ ، سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور ، اپلیکیشن مربوطه به صورت ۲۴ ساعت پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز برای ارتباط مستقیم با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای رسیدگی به شکایات ، انتقادات و پیشنهادات شهروندان فعال است .

    وی همچنین به رانندگان توصیه کرد : با توجه برودت هوا ، برنامه سفر خود را متناسب با شرایط جوی تنظیم کنند و ضمن همکاری با پلیس راه و تیم های راهداری ، تجهیزات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ، چراغ چشمک زن ، جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفای حریق را همراه داشته باشند .




    مطالب مرتبط

    با توجه به بارش برف در ۸ شهرستان ، ۶۰ درصد راه های استان از بارش ها تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم های راهداری و پلیس راه استان تردد در تمام محورهای استان بصورت روان برقرار است . بیش از ۱۷۵ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و بیش از ۲۵۰ نفر نیروی راهدار آماده خدمت رسانی به ...

    |

    ۵۲۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در ۴۰۲ پایگاه راهداری و گردنه­‌های برف­گیر در ۲۳ استان مستقر و حالت آماده‌باش هستند . از زمان شروع سامانه بارشی تاکنون بالغ بر ۳۰۰۰۰ تن مصالح راهداری زمستانی (ماسه و نمک) مصرف و برف­روبی ۳۲۰۰۰ کیلومتر - باند از محورهای برف­گیر انجام شده ...

    |

    با حضور ۳۳۰ مورد گشت راهداری جهت جلوگیری از تجاوز به حریم نسبت به شناسایی و توقف ۵۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز اقدام ، ۲۲ مورد درختکاری غیر مجاز جمع آوری و همچنین با اخذ ۲۷مورد دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی این شهرستان اقدام شده است .

    |

    در حوزه فنی در سال جاری بیش از ۶۰۰ مناقصه در سطح استان برگزار که منجر به عقد بیش از ۲۵۰ قرارداد شده است و در حوزه پایش محورهای مواصلاتی استان نیز ۱۱۴ دستگاه تردد شمار ، ۴ سیستم توزین در حال حرکت ، ۴۳ دوربین پایش تصویری و ۴۱ دوربین ثبت تخلفات جاده ای وظیفه پایش محور های مواصلاتی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار اعضای شورای حمل و نقل و دست اندرکاران راهداری و حمل و نقل ...

    |

    نظرات کاربران