در حال بارگذاری ...

ارسال جعبه سیاه هواپیمای سانحه‌دیده به فرانسه برای دانلود اطلاعات

کمیسیون بررسی سوانح فرانسه در سانحه بوئینگ ۷۳۷ مکس هم جعبه سیاه را دانلود کرده است و تجربه این کار را دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر سوانح سازمان هواپیمایی اعلام کرد : جعبه سیاه هواپیمای سانحه‌دیده برای دانلود به فرانسه فرستاده می‌شود .

حسن رضایی‌فر در خصوص نتیجه ارزیابی ایران از امکان دانلود جعبه سیاه در داخل کشور گفت : همه امکانات خود را برای ارزیابی جعبه سیاه به کار بردیم ، اما از آنجایی که هواپیمای سانحه دیده از هواپیماهای مدرن و پیشرفته بوئینگ است ایران تکنولوژی دانلود اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما را ندارد و ممکن است با شروع بازسازی جعبه سیاه به آن لطمه زده شود . از کشورهای کانادا ، فرانسه و آمریکا درخواست کردیم که تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری خود را برای دانلود اطلاعات جعبه سیاه به ایران بیاورند اما این کشورها پیشنهاد ایران را قبول نکردند .

رضایی‌فر گفت : بر این اساس از پنج کشور دنیا از جمله اوکراین ، سوئد ، انگلیس ، کانادا و آمریکا درخواست کردیم که در لابراتوری معتبر و بی طرف در دنیا جعبه سیاه دانلود شود و پیشنهاد نهایی این بود که این کشور فرانسه باشد و هرپنج کشور بر سر اینکه جعبه سیاه در فرانسه رمزگشایی شود موافقت کردند . ایران با کشور فرانسه توافقنامه همکاری دانلود جعبه های سیاه هواپیما را دارد و از طرفی کشورهای مرتبط نیز فرانسه را به عنوان کشوری که تکنولوژی دانلود جعبه های سیاه را دارد قبول دارند .

مدیرکل دفتر سوانح سازمان هواپیمایی ادامه داد : البته تمامی این تصمیمات تا پیش از انتشار اطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین بود و حالا که علت سانحه مشخص شده است باید تصمیم گیری شود که آیا مجددا به دانلود اطلاعات جعبه سیاه احتیاجی هست یا خیر .

او با بیان این که در خصوص بازخوانی جعبه سیاه مسئولان تصمیم می‌گیرند ادامه داد : نکته این است که جعبه سیاه در ایران باز نمی شود و با نظارت بین المللی و موافقت تمام کشورهای مرتبط در لابرتواری در فرانسه که همه کشورها قبول دارند دانلود می شود . کمیسیون بررسی سوانح فرانسه در سانحه بوئینگ ۷۳۷ مکس هم جعبه سیاه را دانلود کرده است و تجربه این کار را دارد .

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ - ۸۰۰  متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد پس از ۶ دقیقه پس از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه صبح در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشیان آن جان باختند .




مطالب مرتبط

هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

مجموعا ۳۹۴۴ مجوز اعم از برنامه‌ای و فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای داخلی صادر شده‌ است . از مجموع ۳۹۴۴ مجوز صادر شده ۳۱ درصد مربوط به مسیر مشهد مقدس بوده‌ است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از رشد ۷ درصدی سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد . 

|

نظرات کاربران