در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی بخشی از بزرگراه لنده - تشان با حضور مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه

    محور لنده - تشان موجب خارج شدن شهرستان لنده و مناطق مجاور از بن‌بست خواهد شد و شهرستان بهمئی و شهر لیکک را به دیگر مناطق استان متصل می‌کند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه وشهرسازی در سفر به استان کهگیلویه و بویر احمد گفت : صبح دیروز عملیات اجرایی بخشی از بزرگراه لنده - تشان آغاز شد که با تکمیل شدن این مسیر ، کریدور بندر امام ، آبادان و خرمشهر در کوتاه‌ترین مسیر به اصفهان و مرکز کشور متصل می‌شود .

    خیراله خادمی در سفر به به استان کهگیلویه و بویر احمد از آغاز عملیات اجرایی ۵.۵ کیلومتر از محور لنده - تشان خبر داد و گفت :‌ این محور بخشی از کریدور استانی خوزستان ، کهگیلویه و بویر احمد و اصفهان به طول ۴۲ کیلومتر است . مسیر موجود آن ۱۳۷ کیلومتر است که با بهره‌برداری از این محور طول مسیر ۹۷ کیلومتر کاهش می‌یابد . این مسیر در ادامه به جاده لیکک - جایزان - امیدیه و بندر امام متصل خواهد شد و بندر امام ، آبادان و خرمشهر را در کوتاه‌ترین مسیر به اصفهان و مرکز کشور متصل خواهد کرد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری از این محور را موجب کوتاه شدن مسیر دسترسی مرکز کشور به استان خوزستان دانست و گفت : محور لنده - تشان موجب خارج شدن شهرستان لنده و مناطق مجاور از بن‌بست خواهد شد و شهرستان بهمئی و شهر لیکک را به دیگر مناطق استان متصل می‌کند .

    وی در خصوص حجم عملیات اجرایی در این پروژه اظهار داشت : بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری ، نزدیک به ۳۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی در این پروژه صورت می‌گیرد و بیش از ۸۷ هزار مترمربع آسفالت در هر سانتی متر پروژه به کار خواهد رفت .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اعتبار مورد نیاز برای احداث این ۵.۵ کیلومتر را ۴۷۳ میلیارد ریال اعلام کرد .

    خادمی در این سفر همچنین از بزرگراه‌های پاتاوه - دهدشت ، بابامیدان - گچساران - بهبهان و محور بهبهان - رامهرمز نیز بازدید کرد .




    مطالب مرتبط

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

    |

    آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

    |

    نظرات کاربران