در حال بارگذاری ...

پردازش اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی توسط تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری

خلبان این پرواز هیچ گونه اعلام وضعیت اضطراری نداشته است اما به هر حال باید نوار مکاتبات خلبان را در جعبه سیاه بشنویم تا این موضوع به دقت بررسی شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت : اطلاعات جعبه سیاه بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی که امروز سقوط کرد توسط تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری پردازش می‌شود .

علی عابدزاده صبح امروز در حاشیه مراسم تجلیل دست‌اندرکاران صنعت حمل‌ونقل هوایی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران درباره جزئیات سانحه سقوط صبح امروز گفت : جعبه‌های سیاه هواپیما پیدا شده است و پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات جعبه سیاه ، علل وقوع سانحه اعلام رسمی می‌شود . این پرواز ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پروازی داشت که حدود ۱۴۰ نفر از مسافران ایرانی بودند .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه از تأخیر پرواز این هواپیما و نقص فنی آن اطلاعی ندارم ، گفت : خلبان هیچ تماسی با برج مراقبت و اپروچ نداشته است .

وی با بیان اینکه بوئینگ سانحه‌دیده ، بوئینگ مکس نبوده است ،‌ گفت : بوئینگ مکس در هیچ جای دنیا اجازه پرواز ندارد .

عابدزاده گفت : خلبان این پرواز هیچ گونه اعلام وضعیت اضطراری نداشته است اما به هر حال باید نوار مکاتبات خلبان را در جعبه سیاه بشنویم تا این موضوع به دقت بررسی شود .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد : اطلاعات جعبه سیاه توسط تیم بررسی‌ سانحه سازمان هواپیمایی کشوری پردازش می‌شود و به خارج کشور نمی‌رود . تجزیه و تحلیل جعبه سیاه بستگی به یکسری موارد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد که پس از پردازش کامل اطلاعات علل وقوع سانحه اعلام رسمی می‌شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

|

لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

|

         

|

مطابق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری ، به دلیل حساسیت بالای سرویس مراقبت پرواز و تاثیر مستقیم آن بر ایمنی پروازهای فرودگاه ، بازرسی ایمنی از واحدهای ارائه دهنده آن به صورت سالانه انجام می گردد تا از تطابق کیفی و کمی آن با قوانین و استانداردهای بالادستی اطمینان حاصل شود .

|

نظرات کاربران