در حال بارگذاری ...
  • پروژه راه آهن رشت - آستارا نیازمند ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تملک اراضی

    عملیات آزادسازی ۴ تا ۵ اراضی منطقه رشت - آستارا در دستور کار قرار گرفته که نیازمند تامین اعتبارات است ، خوشبختانه با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور رایزنی‌ها برای دریافت اعتبارات بیشتر صورت گرفت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : احداث راه آهن رشت - آستارا نیازمند تخصیص ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان برای تملک اراضی است .

    خیر الله خادمی گفت : بازدید از پایانه مرزی آذربایجان و خط ریلی آن به طول ۱.۵ کیلومتر که از سال گذشته جهت جابجایی بار و محموله‌ها از آن استفاده می‌شد به صورت کامل توسط وزیر راه و شهرسازی بازدید و برخی از موانع و مشکلات آن برطرف شد . اتصال دوباره بزرگراه نقطه صفر مرزی در آذربایجان در دستور کار قرار گرفته است که وزیر راه و شهرسازی هم در سفری که اخیرا به استان گیلان داشت آن را در صورت کامل این وزارتخانه قرار داد .

    خادمی به احداث مسیر ریلی رشت به آستارا هم اشاره کرد و گفت : مجری پروژه مسیر ریلی رشت به آستارا تمامی کارگاه‌های احداث این مسیر ریلی را تجهیز کرده و در حال تملک بیشتر اراضی برای سرعت بخشیدن به این کارگاه است .

    او یادآور شد : عملیات آزادسازی ۴ تا ۵ اراضی منطقه رشت - آستارا در دستور کار قرار گرفته که نیازمند تامین اعتبارات است ، خوشبختانه با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور رایزنی‌ها برای دریافت اعتبارات بیشتر صورت گرفت . طول مسیر ریلی رشت به آستارا ۱۶۳ کیلومتر است که بخش عمده‌ای از آن در مزارع خاص و برنج کاری شده قرار دارد ؛ بنابراین برای تملک اراضی این بخش‌ها نیازمند اعتبارات ویژه‌ای هستیم .

    خادمی با اشاره به اینکه در ارزیابی‌های اولیه ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است ، گفت : تامین اعتبار مذکور در طول یک تا ۲ سال امکان پذیر نیست ، بنابراین درگاه‌هایی غیر از اعتبارات مصوب سالیانه بودجه در نظر گرفته شده تا بتوانیم سرعت ساخت این پیشتر کنیم .

    او از آغاز عملیات اجرایی بزرگراه آستارا - آستارا هم خبر داد و گفت : طول این بزرگراه حدود ۱۳۰۰ متر است که در حال تجهیز و ساخت این بزرگراه هستیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ترانزیت کالا و جا به جایی مسافر بین ایران و آذربایجان یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های ماست ، گفت : هم اکنون پایانه مرزی جدیدی در بیرون از شهر احداث شده که این بزرگراه در امتداد مسیر ریلی اتصال به پایانه‌ها ساخته خواهد شد .

    خادمی از آغاز عملیات اجرایی ساخت تقاطع غیر همسطح شلمان خبر داد و گفت : طول این تقاطع که روی کمربندی لنگرود قرار دارد حدود ۲۸۵ متر است که ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته ایم. با احداث این تقاطع غیر هم سطح شاهد کاهش بار ترافیکی و روان شدن بار ترافیک در ایام پیک سال خواهیم بود .




    مطالب مرتبط

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

    |

    آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

    |

    نظرات کاربران