در حال بارگذاری ...

تدوین و آماده سازی دستورالعمل واحد عملیات زمستانی برای فرودگاه های کشور

۶۶ دستگاه خودروی کفساز آتش نشانی خریداری شده که مجهز به تجهیزاتی از جمله مانیتور ، پمپ ، مانیتور سپر و غیره هستند و قرار است در اختیار تمام فرودگاه های کشور قرار گیرند . قرار است ماشین های جدید جایگزین خودروهای فرسوده شوند و از آنها در بخش برف روبی استفاده شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دبیر ستاد عملیات زمستانی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه دستورالعمل عملیات زمستانی فرودگاه تبریز به تایید سازمان هواپیمایی کشوری درآمده است ، از تدوین و آماده سازی دستورالعمل عملیات زمستانی سایر فرودگاه های کشور بر اساس این دستورالعمل واحد تایید شده خبر داد .

حمید حاجی بیگی در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه بین المللی فرودگاه ، هواپیما ، پرواز ، صنایع و تجهیزات وابسته با اعلام این خبر عنوان کرد : این دستورالعمل شامل رویه ها و فرایندهای کارهای حوزه عملیات زمستانی در حوزه های مختلف از جمله آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما ، کنترل ترافیک هوایی ، ارتباطات و ناوبری هوایی ، فنی و مهندسی و غیره است . این دستورالعمل پس از تجربه برف سنگین سال ۹۶ نوشته شده و مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری است .

مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما با بیان اینکه عملیات زمستانی از مهر تا ابتدای فروردین انجام می شود ، گفت : در صورت بارش برف در سطح سال ۹۶ ، مشکلی از لحاظ تجهیزاتی و امکانات عملیات زمستانی نخواهیم داشت .

وی با بیان اینکه خریدهای سال های اخیر حوزه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما بی سابقه بوده است ، به خریداری ۱۰ دستگاه snow brower (برف روب) برای نخستین بار اشاره کرد و افزود : ۶۶ دستگاه خودروی کفساز آتش نشانی خریداری شده که مجهز به تجهیزاتی از جمله مانیتور ، پمپ ، مانیتور سپر و غیره هستند و قرار است در اختیار تمام فرودگاه های کشور قرار گیرند . قرار است ماشین های جدید جایگزین خودروهای فرسوده شوند و از آنها در بخش برف روبی استفاده شود .

حاجی بیگی از راه اندازی اتاق دمو اتک در فرودگاه مشهد خبر داد و گفت : نمونه خارجی این شبیه ساز ۳۰ میلیارد ریال بود که توانستیم با توان داخلی با قیمت دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آماده سازی کنیم. قرار است این شبیه ساز در سه فرودگاه دیگر نیز راه اندازی شود .

وی همچنین از انجام مناقصه دستگاه جابه جایی هواپیما تا پایان امسال خبر داد و افزود : از سوی دیگر مجوز راه اندازی سمیلاتور هواپیما را دریافت کرده ایم و به زودی مناقصه ان انجام می شود .

مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما همچنین از جذب ۵۰ نیروی انسانی در این حوزه با برگزاری آزمون استخدامی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در اردیبهشت ۹۹ خبر داد . توانمندی جسمانی و ورزشی نیروهای استخدامی جدید به تایید کمیته المپیک و انجمن ورزش های آتش نشانی می رسد .




مطالب مرتبط

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

زیرساخت فرودگاه‌های کشور به اندازه‌ای است که اگر تعداد پروازها به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد ، مشکلی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد ؛ مگر در شرایط خاص مانند فرودگاه سیرجان که به دلیل انجام عملیات بهسازی روکش باند ، پروازهای آن بسته شده است.

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

|

لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

|

نظرات کاربران