در حال بارگذاری ...
  • جهش در حوزه حمل و نقل ریلی با همکاری میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت راه آهن

    دانشگاها در گذشته ابتدا تنها به حوزه آموزش ، پس از آن به حوزه پژوهش و سپس به حوزه فناوری توجه کردند و اکنون دانشگاه‌های نسل چهارم به حوزه خدمت به جامعه فعالیت می‌کنند . دانشگاه صنعتی امیرکبیر در برنامه راهبردی خود حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم را مورد توجه قرار داده تا پس از آن بتواند به نسل چهارم وارد شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه راه آهن یک حوزه زیربنایی در کشورها به شمار می‌رود ، گفت : این دانشگاه آمادگی دارد با همکاری شرکت راه‌آهن در این حوزه جهش ایجاد کند .

    دکتر سیداحمد معتمدی در جلسه بازدید مدیرعامل راه آهن از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت : ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمادگی داریم تا با همکاری شرکت راه آهن جهشی را در این حوزه ایجاد کنیم .

    وی با بیان اینکه راه آهن یک حوزه زیربنایی مهم در کشور به شمار می‌رود ، افزود : ایجاد هرگونه اتفاقی در حوزه زیربنایی راه آهن به طور حتم در کل کشور اثرگذار خواهد بود .

    رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دانشگاه‌های امروز دنیا به عنوان دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ شناخته می‌شوند ، تاکید کرد : دانشگاها در گذشته ابتدا تنها به حوزه آموزش ، پس از آن به حوزه پژوهش و سپس به حوزه فناوری توجه کردند و اکنون دانشگاه‌های نسل چهارم به حوزه خدمت به جامعه فعالیت می‌کنند . دانشگاه صنعتی امیرکبیر در برنامه راهبردی خود حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم را مورد توجه قرار داده تا پس از آن بتواند به نسل چهارم وارد شود .

    وی اظهار کرد : برج فناوری این دانشگاه سه سال گذشته راه‌اندازی شد و اکنون ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این برج فعالیت می‌کنند . این دانشگاه به شرکت‌های دانش‌بنیانی که در برج فناوری مستقر هستند ، علاوه بر ارائه فضای فیزیکی به این شرکت‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذارهای ریسک‌پذیر نیز کمک می‌کند .

    بر اساس این گزارش ، در بازدید دکتر رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر همکاری‌های مشترک میان این دانشگاه و شرکت راه آهن مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

    دکتر رسولی در این جلسه گفت : قدمت راه آهن در ایران بیش از ۱۰۰ سال است، اما قدمت راه آهن سراسری کشور حدود ۸۰ سال است .

    وی با بیان اینکه موضوع تحقیق و پژوهش در حوزه راه آهن بسیار پررنگ و اثرگذار است ، گفت : از طریق تحقیق و توسعه می‌توانیم موانعی که موجب بهره‌وری پایین در این زمینه شده را ارتقا دهیم و از این امر برای استفاده بهتر از امکانات استفاده کنیم .

    مدیرعامل راه آهن عنوان کرد : در سالی که تحریم‌ها تشدید شده و مشکلات اقتصادی رخ داده است، ما تا امروز ۴۵۶ دستگاه انواع واگن‌های باری و مسافری و غیره به ناوگاون راه‌آهن اضافه کردیم و تا پایان سال قرار است این تعداد افزایش یابد که تمامی این واگن‌ها در کارخانجات ایران تولید شدند و هیچ یک از این واگن‌ها از خارج وارد نشده‌اند .




    مطالب مرتبط

    بارگیری روزانه ۱۵۰ دستگاه واگن‌ کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره)

    بارگیری روزانه ۱۵۰ دستگاه واگن‌ کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره)

    بندر شهید رجایی هم تعاملات خوبی با شرکت راه‌آهن برقرار شد ، هم برای افزایش سهم ریل در جابه‌جایی بار بنادر و هم برای آنکه رویه‌های جدید برقرار شود . همچنین در بخش ریل و سوزن ، در بندر شهید رجایی بهسازی و نوسازی تجهیزات به صورت متناوب و طبق زمان‌بندی انجام می‌شود .

    |

    واگذاری بهره‌‌برداری از عرصه فوقانی تونل راه‌آهن تهران - تبریز به شهرداری تهران

    واگذاری بهره‌‌برداری از عرصه فوقانی تونل راه‌آهن تهران - تبریز به شهرداری تهران

    به‌ منظور بهبود حمل‌‌ونقل عمومی شهری و تسهیل دسترسی به فضای شهری محور و استفاده عموم شهروندان تهران ، راه‌آهن موافقت کرد با لحاظ شرایط فنی مورد تأیید راه‌آهن ، نسبت به صدور مجوز احداث و بهره‌برداری ۲ ایستگاه در طول مناطق ۱۷ و ۱۸ شهرداری اقدام لازم را صورت دهد .

    |

    نظرات کاربران