در حال بارگذاری ...
  • آغاز به کار رسمی مترو شهر جدید هشتگرد از امروز

    عملیات اجرایی این خط برقی از سال ۸۷ آغاز شد و بر اساس اعلام طاهرخانی ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن هزینه شده است . با راه‌اندازی این قطار شهری ، روزانه بیش از ۶۰ هزار مسافر از این طریق جا‌به‌جا می‌شوند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، متروی شهر جدید هشتگرد امروز پس از انجام مسافرگیری به صورت رسمی آغاز به کار کرد .

    پس از افتتاح متروی شهر جدید هشتگرد به گلشهر کرج که روز گذشته با حضور رییس‌جمهور انجام شد ، قطار این خط از امروز ، چهارشنبه یازدهم دی‌ماه به‌صورت رسمی مسافرگیری و فعالیت خود را آغاز کرد .

    این قطار امروز پس از مسافرگیری از ایستگاه گلشهر کرج به ایستگاه شهر جدید هشتگرد وارد شد و این مسییر را بازگشت . بر اساس گفته‌های مسوولان شرکت عمران شهرهای جدید رفته رفته تعداد حرکت این قطار افزایش خواهد یافت .

    در اولین روز از آغاز به کار رسمی متروی شهرجدید هشتگرد به گلشهر کرج ، مسئولان شرکت عمران شهر جدید هشتگرد ، فرماندار ساوجبلاغ و دیگر مسئولان محلی نیز در کنار مردم حضور یافتند و در این خط سفر رفت و برگشت انجام دادند .

    عملیات اجرایی این خط برقی از سال ۸۷ آغاز شد و بر اساس اعلام طاهرخانی ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن هزینه شده است . با راه‌اندازی این قطار شهری ، روزانه بیش از ۶۰ هزار مسافر از این طریق جا‌به‌جا می‌شوند .

    به گفته طاهرخانی ، پروژه مترو هشتگرد ، ۲۵/۸ کیلومتر طول دارد که ۴/۸ کیلومتر آن به شکل تونل و زیرسطحی و ۲۱ کیلومتر به صورت رو سطحی ساخته شده است و توانایی جابه‌جایی روزانه ۲۵۰ هزار نفر را دارد و می‌تواند ۲۵۰ هزار سفر را از جاده به ریل منتقل کند که عددی بزرگ و قابل‌توجهی است که به کاهش ترافیک و کاستن از آلودگی هوا کمک شایانی می‌کند . محوطه ایستگاه متروی هشتگرد ۲۲ هزار مترمربع است که بزرگترین ایستگاه مترو روسطحی کشور به‌شمار می‌رود و می‌تواند کارکرد منطقه‌ای داشته باشد . این خط مترو به ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت غرب  استان البرز خدمت‌رسانی کند و باعث توسعه این منطقه شود .




    مطالب مرتبط

    این پروژه با اعتباری بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و ۲۰۰ میلیاردتومان از محل بودجه‌های عمومی دولت تامین اعتبار و تکمیل شد . با توجه به آنکه این خط ، ادامه متروی تهران است ، تجهیزات الکترونیکی و واگن‌های آن نیز توسط شهرداری تهران تامین و افزوده ...

    |

    شهر پرند در حال حاضر بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر بین شهرهای تهران و پرند در حال تردد هستند . تسهیل جابه‌جایی آن‌ها از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی علاوه بر کمتر کردن هزینه‌ها ، صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی را ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید در تأمین منابع زیرساخت‌های حمل و نقلی و همچنین هوشمندسازی ...

    |

    نظرات کاربران