در حال بارگذاری ...

اضافه‌شدن ۱۵۰۰ کیلومتر ریل به شبکه ریلی کشور تا پایان دولت دوازدهم

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حرکت از خودرو محوری به ریل پایگی گام بزرگی است ، کاهش چشمگیر ترافیک بزرگراه کرج - تهران را از اثرات مثبت افتتاح مترو هشتگرد برشمرد .

محمد اسلامی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از مترو گلشهر به شهر جدید هشتگرد که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد ، با اشاره به اینکه امروز یکی از وعده‌های دولت عملی شد ، گفت : حرکت از خودرو محوری به ریل‌پایگی در حوزه حمل‌و‌نقل گام بزرگی است که در دولت تدبیر و امید با اهتمام ویژه به سوی آن حرکت کرده‌ایم .

وی با اشاره به اینکه تا پایان دولت دوازدهم ، حدود هزار و ۵۰۰ کیلومتر ریل جدید به شبکه ریلی کشور اضافه می‌‌شود ، افزود : این توسعه شامل خطوط جدید و خطوط دوم برای افزایش راندمان و ایمنی بیشتر محورهای ریلی است که بخشی از آن خطوط حومه‌ای نظیر مترو هشتگرد است .

اسلامی خاطرنشان کرد : با افتتاح این قطار حومه‌ای ، معضل بزرگ ترافیک اتوبان کرج به‌ویژه منطقه کردان که مردم بسیاری از آن آسیب می‌بینند ، تا اندازه زیادی حل می‌شود و با احداث مترو ، راه‌حلی اساسی برای آن پیش‌بینی شده است .

وی عنوان کرد : تا پایان دولت دوازدهم ۵۸۰ کیلومتر آزادراه به آزادراه‌های کشور اضافه می‌شود که یکی از این آن‌ها ، پروژه‌ ۱۶۰ کیلومتری آبیک - گرمسار است . این آزادراه یک بار بزرگ ترافیکی را از اتوبان کرج خارج کرده و آسایش مردم را موجب می‌شود .

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استان البرز شاهد بهترین روند توسعه در زیرساخت‌های حمل‌ونقل است ، ابراز امیدواری کرد : با بهره‌برداری از این خطوط ، مردم از آسایش و کیفیت‌ بیشتری در زندگی خود برخوردار شوند .




مطالب مرتبط

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

با ابتکار ایران راه توجه به ترانزیت ، لجستیک و اقتصاد دریا در سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت و در راستای اجرای «جهش تولید با مشارکت مردم» همزمان با ایجاد ۲۷ شهر ساحلی ، مشارکت مردمی امکان سرمایه گذاری مردم در این بخش ها را شاهد خواهیم بود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی با اعلام رفع ۴۱۲ نقطه پرخطر جاده‌ای در سراسر کشور از برنامه دولت برای تامین ۵ هزار اتوبوس بین شهری ...

|

جدا کردن ورودی و خروجی فرودگاه و افزایش ظرفیت ترمینال‌های آن به افزایش کیفیت خدمات در فرودگاه ها کمک خواهد کرد ، طرح توسعه ترمینال چندی قبل در فرودگاه اهواز و امروز در فرودگاه مشهد بهره برداری شد ، در این راستا افزایش ظرفیت ترمینال‌های فرودگاه‌های دیگر کشور نیز در دست اجرا ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای خدمت‌رسانی به ۱۷ میلیون مسافر در بخش حمل و نقل ، گفت : ...

|

نظرات کاربران