در حال بارگذاری ...

افتتاح مترو گلشهر به شهر جدید هشتگرد با حضور رئیس‌جمهور

این پروژه ۲۶ کیلومتر طول دارد که پنج کیلومتر از آن به روش تونلی و زیر زمینی احداث شد و مابقی مسیر به صورت روزمینی و سطح الارضی است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، آیین افتتاح مترو گلشهر به شهر جدید هشتگرد با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد .

آیین افتتاح و بهره برداری متروی گلشهر به شهر جدید هشتگرد ، امروز ، سه‌شنبه دهم دی‌ماه ، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ، رییس‌جمهوری و محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی در ایستگاه تازه تاسیس متروی هشتگرد برگزار شد .

عملیات اجرایی این خط برقی ۲۶ کیلومتری از سال ۸۷ آغاز شده و بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن هزینه شده است . با راه‌اندازی این قطار شهری ، روزانه بیش از ۶۰ هزار مسافر از این طریق جا‌به‌جا می‌شوند .

۸۰ درصد تجهیزات مورد استفاده در مترو هشتگرد بومی است

محمد رستمی ، مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو وابسته به قرارگاه خاتم‌الانبیا و پیمانکار این خط در جمع خبرنگاران حاضر در آیین افتتاح مترو گلشهر به شهر جدید هشتگرد با اشاره به اینکه برای ساخت این مترو اعتباری در حدود هزار میلیارد تومان هزینه شده است ، گفت : این پروژه ۲۶ کیلومتر طول دارد که پنج کیلومتر از آن به روش تونلی و زیر زمینی احداث شد و مابقی مسیر به صورت روزمینی و سطح الارضی است .

وی افزود : امروز می‌توانیم اعلام کنیم که ۸۰ درصد تجهیزات مورد استفاده در این پروژه بومی‌سازی شده و توسط سازندگان داخل کشور برای اولین بار ساخته و در این پروژه نصب شد .




مطالب مرتبط

توافقات انجام شده در نشست‌های کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان طی یک سال گذشته ، منجر به افزایش دادوستد دو کشور شده ؛ به گونه‌ای که کشور پاکستان با سهم ۴.۲ درصدی از کل صادرات کشور ، جایگاه ششم مقاصد صادراتی ایران را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در ...

|

تسهیل تردد جاده‌ای و توسعه زیرساخت‌ها در دو طرف مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که هم توسعه پارکینگ‌ها و هم مناسب‌سازی معابر تردد باید مورد توجه قرار گیرد . مشکلات برخی رانندگان ایرانی در خصوص لزوم اخذ ویزا و اجازه ورود تنها تا ۵۰ کیلومتر به کشور پاکستان از جمله دغدغه‌هایی بود ...

|

توسعه پایانه‌های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار ، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد . برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام آباد و افزایش پروازها میان تهران - لاهور یا مشهد - لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود .

|

پیگیری توسعه ناوگان ، کنترل سرعت و رفتارهای شبکه حمل‌ونقل عمومی کشور با استفاده از سامانه‌های هوشمند مثل سامانه سپهتن که باید در آینده توسعه بیشتری یابد ، به صورت توامان می‌تواند به سفر ایمن در جاده‌ها منجر شود .

|

طرح جامع ترانزیتی حدود دو دهه بین دو کشور در حال بحث و بررسی است و مقرر شد این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد و در سفر رئیس‌جمهور به عراق به مراحل نهایی برسد .

|

نظرات کاربران