در حال بارگذاری ...

کمک به تعادل بخشی بازار مسکن با فعالیت مترو هشتگرد

جمعیت کنونی شهر جدید هشتگرد حدود ۵۵ هزار نفر است که دلیل رشد کم این شهر ، دسترسی نامناسب مردم به کلانشهر تهران و کرج بود . افتتاح این خط مترو می‌تواند نقش مهمی در این زمینه به‌ویژه برای اقشار متوسط و ضعیف داشته باشد . همچنین کاهش آلودگی هوا در کلانشهرهای تهران و کرج نتیجه قطعی این پروژه خواهد بود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه افتتاح مترو گلشهر به هشتگرد به تعادل‌بخشی بازار مسکن تهران کمک می‌کند ، گفت : این خط ریلی توانایی انتقال ۲۵۰ هزار سفر جاده‌ای به ریل را دارد .

حبیب‌اله طاهرخانی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در آیین افتتاح و بهره‌برداری از مترو گلشهر به شهر جدید هشتگرد که با حضور رییس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد ، امسال را سال خاصی برای این پروژه برشمرد و با اشاره به اینکه در پروژه مترو گلشهر - هشتگرد ، امسال بیش از ۲۵ درصد پیشرفت را شاهد بودیم ، گفت : در ۹ ماهه گذشته ، پروژه ، تنها چهار روز تعطیل بود و مجموعه پیمانکاران به‌صورت دو و سه شیفته فعالیت کردند تا این پروژه به نتیجه برسد .

وی در ادامه به بیان مشخصات فنی این پروژه پرداخت و افزود : پروژه مترو گلشهر به شهر جدید هشتگرد ، ۲۵/۸ کیلومتر طول دارد که ۴/۸ کیلومتر آن به شکل تونل و زیرسطحی و ۲۱ کیلومتر به صورت رو سطحی ساخته شده است ؛ این قطار شهری توانایی جابه‌جایی روزانه ۲۵۰ هزار نفر را دارد و می‌تواند ۲۵۰ هزار سفر را از جاده به ریل منتقل کند که عدد قابل‌توجهی است و کمک شایانی به کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌کند .

طاهرخانی خاطرنشان کرد : محوطه  ایستگاه متروی هشتگرد ۲۲ هزار مترمربع است که بزرگترین ایستگاه مترو روسطحی کشور به‌شمار می‌رود و می‌تواند کارکرد منطقه‌ای داشته باشد . این خط مترو به ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت غرب استان البرز خدمت‌رسانی کند و باعث توسعه این منطقه شود . دو توقفگاه اتوبوس و تاکسی و یک پارکینگ خودرو به ظرفیت هزار خودرو در ایستگاه پیش‌بینی شده است و مجموعه کاربری‌های مکمل این پروژه به خوبی دیده شده است .

تاثیر متروی هشتگرد بر کاهش آلودگی هوای کلانشهر تهران

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه متروی هشتگرد می‌تواند به تعادل‌بخشی بازار مسکن تهران کمک کند ، تصریح کرد : جمعیت کنونی شهر جدید هشتگرد حدود ۵۵ هزار نفر است که دلیل رشد کم این شهر ، دسترسی نامناسب مردم به کلانشهر تهران و کرج بود . افتتاح این خط مترو می‌تواند نقش مهمی در این زمینه به‌ویژه برای اقشار متوسط و ضعیف داشته باشد . همچنین کاهش آلودگی هوا در کلانشهرهای تهران و کرج نتیجه قطعی این پروژه خواهد بود .

وی عنوان کرد : تمرکز بر این موضوع که مساله آلودگی هوای کلان‌شهر تهران در محدوده این کلانشهر قابل حل است ، اشتباه است و به‌نظر می‌رسد ، رشد حمل و نقل عمومی باید به‌سرعت در دستور کار دولت و شهرداری‌ها قرار گیرد . افتتاح این پروژه همچنین هزینه قابل‌توجهی را در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد کرد و به توسعه منطقه منجر می‌شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی در دومین نشست روسای پلیس راه و مدیران راهداری و حمل و نقل کل کشور اظهار کرد : تقریباً ...

|

نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ۱۱ و ۱۲ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رأی لازم صادر شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه آهن زاگرس از جابجایی بیش از ۳۲ هزار نفر مسافر در راه آهن زاگرس خبر داد .

|

عمده تخلفات گزارش شده در کمیسیون ماده ۱۲ از طریق شکایات سامانه شهراه و ۱۴۱ مبنی بر اخذ کرایه و کمیسیون اضافی در بخش بار و عدم رعایت سوار نمودن مسافر و صدور بلیط در بخش مسافر بوده است .

|

این پروژه با اعتباری بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و ۲۰۰ میلیاردتومان از محل بودجه‌های عمومی دولت تامین اعتبار و تکمیل شد . با توجه به آنکه این خط ، ادامه متروی تهران است ، تجهیزات الکترونیکی و واگن‌های آن نیز توسط شهرداری تهران تامین و افزوده ...

|

نظرات کاربران