در حال بارگذاری ...

افتتاح سه پروژه فرودگاهی همزمان با سفر رئیس جمهور به اردبیل

با اتمام پروژه بهسازی باند ۳۳-۱۵ این فرودگاه قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ از قبیل A300-A340 و بوئینگ 777 را داشته و نسبت به اخذ گواهینامه بین المللی فرودگاهی آن اقدام خواهد شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل ، پروژه های فاز اول بهسازی باند ۳۳-۱۵ ، ترمینال شماره یک و پاویون فرودگاه اردبیل افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید .

فخرالدین هاشمی مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل گفت : ترمینال جدید (یک) فرودگاه اردبیل به مساحت ۸۱۰۰ مترمربع با هزینه یی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران احداث شده است که گنجایش پذیرش همزمان سه پروار را داراست .

وی همچنین در خصوص پروژه بهسازی سطوح پروازی این فرودگاه گفت : این پروژه نیز شامل بهسازی باند اصلی(زیرسازی و چهار لایه آسفالت) ، تاکسی وی و اپرون است که بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه در برداشته که فاز نخست آن همزمان با حضور رئیس جمهور محترم افتتاح می شود .

به گفته هاشمی با اتمام پروژه بهسازی باند ۳۳-۱۵ این فرودگاه قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ از قبیل A300-A340 و بوئینگ 777 را داشته و نسبت به اخذ گواهینامه بین المللی فرودگاهی آن اقدام خواهد شد .

مدیرکل فرودگاه اردبیل دیگر پروژه این فرودگاه را افتتاح پایون عنوان کرد که با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال بهسازی شده و با حضور رئیس جمهور بهره برداری می شود.




مطالب مرتبط

در مجموع ۵۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان آماده بهره‌برداری و یا در حال انجام عملیات اجرایی است .

|

در این مدت بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از شبکه حمل و نقل جاده‌ای ،‌ حدود ۱.۵ میلیون نفر از شبکه ریلی و بیش از ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر از شبکه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی در سفر هوایی داخلی و خارجی در ۲۵ هزار پرواز جا به جا شده اند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

|

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

‌در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد ، ‌به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی ، این خدمات ارتقا می‌یابد ، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم .

|

نظرات کاربران