در حال بارگذاری ...

برگزاری دومین نشست تخصصی ترویج ایمنی هوانوردی در شرکت فرودگاه ها

عادات رفتاری در عدم رعایت دستورالعمل‌های عملیاتی (practical drift) یکی از شایع‌ترین عوامل رفتاری در بروز سوانح و حوادث جدی هستند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دومین نشست تخصصی ترویج ایمنی هوانوردی با عنوان «سوانح هوایی چگونه به وقوع می پیوندند» ، برگزار می شود .

دومین نشست تخصصی ترویج ایمنی با عنوان «سوانح هوایی چگونه به وقوع میپیوندند» با هدف واکاوی عوامل دخیل در بروز سوانح هوایی برگزار می شود .

این نشست روز دوشنبه نهم دی ماه از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۲ در سالن اجتماعات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار می‌شود و کارشناسان شرکت فرودگاه‌ها ، سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌ها ضمن تشریح عوامل فنی ، عوامل انسانی و عوامل سازمانی چگونگی به وقوع پیوستن سوانح را موشکافی می‌کنند . همچنین علاوه بر موارد یاد شده ، سانحه پرواز ایرفرانس ۳۵۸ نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

گفتنی است عادات رفتاری در عدم رعایت دستورالعمل‌های عملیاتی (practical drift) یکی از شایع‌ترین عوامل رفتاری در بروز سوانح و حوادث جدی هستند . همچنین اشتباه‌ها و خطاهای سهوی (error) و تخطی عامدانه از دستورالعمل‌ها (violation) نیز گروه دیگری از عوامل رفتاری متخصصان است که باعث وقوع سوانح و حوادث هوانوردی می‌شود . این موضوعات نیز در نشست پیش رو مورد واکاوی کارشناسان قرار می‌گیرد .




مطالب مرتبط

این تمرین با حضور ۱۵۰ نیروی امداد و نجات و همچنین ۴۵ خودرو از حوزه‌های ایمنی و امنیتی فرودگاه و سازمان های عملیاتی و امدادی استان درمدت زمان ۹۰ دقیقه برگزار شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

|

لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

|

ظرفیت ترمینال فرودگاه اهواز پیش از این یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال بود و باتوجه به انجام عملیات بهسازی ، این آمار دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایش یافته است .

|

نظرات کاربران