در حال بارگذاری ...

راه اندازی مرکز آموزش هوانوردی عمومی اراک در اواسط ماه جاری

عملیات بهسازی فرودگاه اراک شامل بهسازی ترمینال ، محاوط ، ساختمان جانبی و جاده اتصال ایمنی زمینی به باند در حال انجام است که به پیشرفت ۶۵ درصدی رسیده و اواسط سال آتی به پایان می رسد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر فرودگاه اراک از اختصاص ساختمانی مناسب متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی برای راه اندازی مرکز آموزش هوانوردی عمومی در اواسط ماه جاری خبر داد .

رحیم حسین نسب با اعلام این خبر عنوان کرد : یکی از برنامه های ما بر اساس طرح جامع فرودگاه اراک ، توسعه صنعت هوانوردی عمومی است که بستر آموزشی آن پیش از این فراهم شده و در زمینه آموزش خلبانی گام هایی برداشته شده است .

مدیر فرودگاه اراک ادامه داد : اخیرا برای توسعه صنعت هوانوردی عمومی سند همکاری را با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک بر اساس تفاهمنامه منعقد شده میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به امضا رسانده ایم و قرار است از ظرفیت موجود و ساختمان مناسبی متعلق به این دانشگاه برای آموزش ، تعمیر و ساخت هواپیما و اشیای پرنده استفاده کنیم که این مرکز تا اواسط ماه جاری افتتاح می شود.

وی همچنین گفت : عملیات بهسازی فرودگاه اراک شامل بهسازی ترمینال ، محاوط ، ساختمان جانبی و جاده اتصال ایمنی زمینی به باند در حال انجام است که به پیشرفت ۶۵ درصدی رسیده و اواسط سال آتی به پایان می رسد .




مطالب مرتبط

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

زیرساخت فرودگاه‌های کشور به اندازه‌ای است که اگر تعداد پروازها به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد ، مشکلی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد ؛ مگر در شرایط خاص مانند فرودگاه سیرجان که به دلیل انجام عملیات بهسازی روکش باند ، پروازهای آن بسته شده است.

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ به حضور سرپرست اداره کل مخابرات ، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی شرکت فرودگاه‌ها ؛ مرکز AFTN و دیتاسنتر ...

|

هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

نظرات کاربران