کمیسیون عمران حامی صنعت حمل و نقل ریلی است
بدیهی است یکی از مهم ترین دلایل برای پایان احداث خط آهن رشت - آستارا ، استفاده از آن در کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به آن توجه بسیار زیاد داریم . به رغم این که خط آهن رشت - آستارا هنوز آماده نیست در رابطه با آن اقدامات بسیار زیادی صورت گرفته است با طرف هندی موضوع نرخ و ...
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل مرکز توسعه ، آموزش و فناوری راه آهن با اشاره به اینکه در کرج ظرفیت ۳ سیمیلاتور آلستوم ، GM و GE را داریم ، بیان کرد : ...
در کنار حضور فراگیران افغانستانی امیدواریم تجار و فعالان اقتصادی استفاده از خط موجود و مسیر ترانزیتی موجود (خواف - هرات) را هرچه سریع تر در دستور کار قرار دهند تا این سرمایهگذاری به خوبی بهره برداری شود .
در مرکز جهادی پیشرفت راهآهن مسائل مهم را مشخص کرده ایم و امروز ۳۰ مسئله در دستور کار ما است و برای آنها کارگروه تخصصی تشکیل شده است ، در زمان کوتاه با هزینه کم و با نتایج ارزنده و کاربردی مشکلات رفع می شود .
استان یزد در مسیر ترانزیت کالا و مسافر از جنوب کشور به سمت شرق ، شمال و مرکز کشور قرار گرفته و باید دسترسیها و راههای مناسب برای تردد مسافران و کالاها را در نظر گرفت .