در حال بارگذاری ...

تشکیل قرارگاه حمل و نقل و راهداری زمستانی در استان آذربایجان غربی

با تشکیل این قرارگاه آمادگی اکیپ های راهداری جهت واکنش به موقع در قبل ، حین و بعد ازبحران ارتقا یافته و ساز و کارهای لازم جهت تسریع در امدادرسانی و خدمات رسانی به مناطق بحران زده تعریف می شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون ایمنی حمل و نقل راه های استان از تشکیل قرارگاه حمل و نقل و راهداری زمستانی استان همزمان با سراسر کشور خبر داد .

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل راه ها آذربایجان غربی با اعلام خبر فوق اظهار داشت : در امسال قرارگاه حمل و نقل و راهداری زمستانی همزمان در سراسر کشور در استان آذربایجان غربی نیز با ابلاغ به مسئولین شهرستان ها بعنوان اعضای قرارگاه تشکیل شد . یکی از اهداف تشکیل این قرارگاه مدیریت صحیح و برنامه ریزی دقیق و تقسیم وظایف طرح راهداری زمستانی برای تردد روان ، ایمن و بهینه رانندگان در شرایط بحرانی فصل سرما و هشدار و اطلاع رسانی به موقع  از طرف مسئولین قرارگاه با استفاده از سامانه های موجود و تلفن گویای ۱۴۱ می باشد .

وی تصریح کرد : با تشکیل این قرارگاه آمادگی اکیپ های راهداری جهت واکنش به موقع در قبل ، حین و بعد ازبحران ارتقا یافته و ساز و کارهای لازم جهت تسریع در امدادرسانی و خدمات رسانی به مناطق بحران زده تعریف می شود .

به گفته دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل راههای استان آذربایجان غربی در این قرارگاه همچنین هماهنگی های لازم قبل از شروع بارش ها برای انجام عملیات راهداری زمستانی انجام می شود و کشیک های شبانه روزی در اتاق مدیریت بحران اداره کل و ادارات شهرستانی تعیین شده اند که وظیفه نظارت مستمر بر وضعیت راهها و محورهای مواصلاتی استان را برعهده دارند . قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستانی با ابلاغ ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در ادارات کل استان ها به ریاست مدیرکل ، جانشینی معاون راهداری و دبیری مرکز مدیریت راههای ادارات کل تشکیل شده است .

شکری از آمادگی کامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی برای اجرای طرح راهداری زمستانی خبر داد و افزود : ۶۸ اکیپ راهداری در راهدارخانه های ثابت ، سیار و استیجاری مستقر و کنترل عملیات برفروبی در ۱۲ هزار کیلومتر از انواع راه ها و ۸۹ گردنه ( ۱۸ گردنه در راه های اصلی و ۷۱ گردنه در راههای فرعی و روستایی ) را بر عهده دارند و در واقع بالغ بر ۹۰۰ نفر پرسنل پشتیبانی ، راهدار ، کارگر فصلی آماده راهداری زمستانی میباشند و امسال ماشین آلات این اداره کل مجهز به سیستم GPS هستند که از طریق سامانه FMS کنترل خواهند شد .

وی به ذخیره ۱۵ هزار تن نمک و ۳۰ هزار تن ماسه در راهدارخانه ها و محورها و گردنه های برف گیر اشاره نمود و گفت : طرح راهداری زمستانی از ۲۰ آذر ماه سال جاری با همکاری سایر دستگاه های ذینفع آغاز خواهد شد که البته اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تا کنون سه دفعه عملیات برفروبی خود را در محورهای جنوب (تکاب) و شمال (چالدران و سلماس) انجام داده است .

شکری از فرمانداران شهرستانهای استان درخواست نمود طبق مصوبه قرارگاه حمل و نقل و راهداری زمستانی کشور هر گونه اعلام برای انسداد راهها باید فقط با مشورت و نظر پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام  شود و از طریق مرکز مدیریت راهها اطلاع رسانی گردد .

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل راههای استان به گشت ها و نظارتهای مشترک با پلیس راه اشاره کرد و افزود : نظارت کامل بر تجهیز وسایل نقلیه عمومی و شخصی در محورهای مواصلاتی استان به امکانات ایمنی هنگام بارش برف ، عدم صدور صورت وضعیت به اتوبوس ها و بارنامه به کامیون ها و تریلی هایی که در محورهای درگیر برفروبی تردد میکنند ، از جمله برنامه های مشترک است .

وی از دستگاه های اجرایی خواست در مواقع بحرانی جهت برفروبی با در اختیار گذاشتن وسایل نقلیه سنگین با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همکاری های لازم را داشته باشند و همچنین شرکت نفت برای مواقع ضروری ذخیره سوخت را در راهدارخانه ها فراهم نماید .

این مقام مسئول در پایان اشاره نمود اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در بحث امداد و بازسازی مناطق سیل زده و زلزله زده و نیز حمل نهاده ها و کالاهای اساسی جز ده استان برتر بوده است .




مطالب مرتبط

با توجه به بارش برف در ۸ شهرستان ، ۶۰ درصد راه های استان از بارش ها تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم های راهداری و پلیس راه استان تردد در تمام محورهای استان بصورت روان برقرار است . بیش از ۱۷۵ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و بیش از ۲۵۰ نفر نیروی راهدار آماده خدمت رسانی به ...

|

۵۲۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در ۴۰۲ پایگاه راهداری و گردنه­‌های برف­گیر در ۲۳ استان مستقر و حالت آماده‌باش هستند . از زمان شروع سامانه بارشی تاکنون بالغ بر ۳۰۰۰۰ تن مصالح راهداری زمستانی (ماسه و نمک) مصرف و برف­روبی ۳۲۰۰۰ کیلومتر - باند از محورهای برف­گیر انجام شده ...

|

با حضور ۳۳۰ مورد گشت راهداری جهت جلوگیری از تجاوز به حریم نسبت به شناسایی و توقف ۵۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز اقدام ، ۲۲ مورد درختکاری غیر مجاز جمع آوری و همچنین با اخذ ۲۷مورد دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی این شهرستان اقدام شده است .

|

در حوزه فنی در سال جاری بیش از ۶۰۰ مناقصه در سطح استان برگزار که منجر به عقد بیش از ۲۵۰ قرارداد شده است و در حوزه پایش محورهای مواصلاتی استان نیز ۱۱۴ دستگاه تردد شمار ، ۴ سیستم توزین در حال حرکت ، ۴۳ دوربین پایش تصویری و ۴۱ دوربین ثبت تخلفات جاده ای وظیفه پایش محور های مواصلاتی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار اعضای شورای حمل و نقل و دست اندرکاران راهداری و حمل و نقل ...

|

نظرات کاربران