در حال بارگذاری ...

رسیدگی به ۷۲۷ پرونده تخلف شرکت های حمل و نقلی در آبان ماه امسال

بر اساس آرای صادره ۱۳۶ شرکت به لغو پروانه فعالیت ۱۵۹۸ شرکت به جریمه نقدی ، ۴۹۷ شرکت تذکر کتبی محکوم و برای ۸۹۲ شرکت حکم برائت صادر شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در سی وپنجمین جلسه کمیسون ویژه ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای در آبان ماه امسال در ۲۵ استان ۷۲۷ پرونده تخلف شرکت های حمل و نقلی رسیدگی شد و احکام حقوقی لازم صادر شد .

عباسعلی بنی‌اسدی مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات این سازمان با اعلام این خبر افزود : در اجرای بند ۴ ابلاغیه مورخ ۲۲ خرداد ماه سال‌جاری و با همکاری کارشناسان ستادی و استانی در زمینه اقدامات میدانی نظارت و برخورد با تخلفات در برخی از پایانه‌های بار و مراکز فعالیت شرکت‌های حمل و نقلی ، با تشکیل کمیسیون‌های اضافی و عدم پرداخت کرایه رسیدگی و احکام حقوقی برخورد با این تخلفات صادر و به اجرا درآمده است .

وی افزود : بر اساس گزارش عملکرد کمیسیون‌های ویژه ماده ۱۲ در ۲۵ اداره‌ کل استانی به ۷۲۷ پرونده تخلف رسیدگی شد که از این تعداد ۲۱۰ پرونده تخلف شرکت های حمل و نقل کالا ۸۲ پرونده مربوط به حمل و نقل مسافر و ۸۱ پرونده نیز در بخش ایمنی مورد بررسی قرار گرفت که بنا به تصمیمات متخذه ، ۱۹۰ شرکت جریمه نقدی ، ۴۳ شرکت به تذکر کتبی محکوم و ۱۰۹ شرکت برائت و ۱۲ شرکت نیز لغو اعتبار پروانه شدند .

بنی‌اسدی تعداد کل پرونده‌های رسیدگی شده از ابتدای کمیسیون ویژه ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت ها و مؤسسات حمل و نقل جاده‌ای از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه را تعداد ۳۱۲۳ پرونده تخلف  اعلام کرد و افزود : بر اساس آرای صادره ۱۳۶ شرکت به لغو پروانه فعالیت ۱۵۹۸ شرکت به جریمه نقدی ، ۴۹۷ شرکت تذکر کتبی محکوم و برای ۸۹۲ شرکت حکم برائت صادر شد .




مطالب مرتبط

این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد .

|

سال گذشته برای رفع نقاط پرحادثه ، بهسازی ، روشنایی ، نصب نیوجرسی ، خط کشی و روکش آسفالت در مسیرهای منتهی به مرزهای اربعین حسینی ، ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شد که امسال نیز همین اقدام در دست انجام است .

|

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

محورهای کهک ، فردو ، دستجرد ، تاج خاتون ، قاهان و ... از جمله محورهای روستایی هستند که در دستور کار این اداره کل جهت پیگیری ارتقای آنها به راه فرعی غیر شریانی قرار دارند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور را از ...

|

نظرات کاربران