در حال بارگذاری ...

تشریح اقدامات انجام شده برای پروژه راه آهن زاهدان – بیرجند

طبق برنامه راه و شهرسازی عملیات اجرایی ۱۵ کیلومتر پروژه در بخش راه و راه آهن به طول ۳۷۰ کیلومتر امسال آغاز می شود که تحول عظیمی در اشتغال و توسعه شبکه راه های استان ایجاد خواهد کرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در نشست خبری به اقدامات انجام شده برای پروژه راه آهن استان اشاره کرد و گفت : با پیگیری های انجام شده از سوی استاندار و مسئولان استانی ۱۵ مهرماه امسال عملیات اجرایی قطعه ۱۶ راه آهن مشهد - بیرجند - زاهدان در استان آغاز شد .

مهدی جعفری با بیان اینکه میزان اعتبار این پروژه در سال های ۹۴ تا ۹۷ تنها سه میلیارد تومان بوده است ، عنوان داشت : با پیگیری های انجام شده این اعتبار در سال جاری به ۲۵ میلیارد تومان افزایش یافته که ۲۰ میلیارد تومان آن تنها برای خراسان جنوبی است . علاوه بر اعتبارات دولتی طی یک سال اخیر دو مصوبه شامل اختصاص چهار هزار میلیارد تومان فاینانس داخلی و ۷۰۰ میلیون یورو فاینانس خارجی راه آهن زاهدان – بیرجند را داشتیم .

وی با اشاره به اینکه در سفر دکتر نوبخت به خراسان جنوبی نیز ۵۰۰ میلیارد تومان مصوبه در بخش حمل و نقل داشتیم ، بیان کرد : این اعتبارات طی دو سال به پروژه های استان تزریق می شود .

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اضافه کرد : در مجموع طبق برنامه راه و شهرسازی عملیات اجرایی ۱۵ کیلومتر پروژه در بخش راه و راه آهن به طول ۳۷۰ کیلومتر امسال آغاز می شود که تحول عظیمی در اشتغال و توسعه شبکه راه های استان ایجاد خواهد کرد .




مطالب مرتبط

راه آهن جزو معدود پروژه‌های کشور است که مشکل اعتباری در این قضیه نداریم . در مراکز تمام شهرستان‌های بیرجند ، نهبندان ، سربیشه و قاین که در مسیر این خط ریلی قرار دارند ، احداث ایستگاه مسافربری پیش‌بینی شده و حدود ۳۸ ایستگاه خدماتی در طول خط داریم که همزمان ساخته خواهد شد .

|

نظرات کاربران