در حال بارگذاری ...

لزوم تسریع در انجام پروژه‌های عمرانی برای رفع گره‌های ترافیکی آزادراه تهران - کرج - قزوین

تعریض آزادراه تهران - کرج - قزوین در ۴ پروژه با اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد ریال تعریف شده است ، بخش اول در لاین جنوبی آزادراه تهران - کرج به طول یک و نیم کیلومتر بود که خرداد ماه زیر بار ترافیک رفت و در آن محدوده دو لاین به خطوط حرکت خودروها اضافه و منجر به روان سازی و رفع یکی از گلوگاه های ترافیکی شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، استاندار البرز در حاشیه بازدید از ۴ پروژه عمرانی گفت : پروژه های تعریض آزادراه تهران - کرج - قزوین با توجه به حجم بالای تردد این محور با سرعت بیشتری باید انجام شود .

عزیزاله شهبازی استاندار البرز در حاشیه بازدید از مراحل اجرای پروژه های تعریض آزادراه تهران - کرج - قزوین با اشاره به اهمیت محورهای مواصلاتی استان البرز و ضرورت روان سازی ترافیک در این محور گفت : فراهم سازی امکان سفر ایمن و راحت برای هموطنان یکی از اولویت های استان است که در این راستا چندین پروژه در حال انجام است و برای تسریع در انجام آن ها پیگیری مستمری انجام می شود .

 بر اساس این خبر ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز نیز در حاشیه این بازدید گفت : تعریض آزادراه تهران - کرج - قزوین در ۴ پروژه با اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد ریال تعریف شده است ، بخش اول در لاین جنوبی آزادراه تهران - کرج به طول یک و نیم کیلومتر بود که خرداد ماه زیر بار ترافیک رفت و در آن محدوده دو لاین به خطوط حرکت خودروها اضافه و منجر به روان سازی و رفع یکی از گلوگاه های ترافیکی شد .

وی افزود : دومین پروژه تعریض در لاین شمالی آزادراه تهران - کرج در محدوده گرمدره است که عملیات تکمیل آن به طول ۵۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان در حال انجام است، این پروژه که تا کنون  ۷۵ درصدپیشرفت داشته و تا نوروز ۹۹ زیربار ترافیک می رود .

وی با بیان اینکه اغلب پروژه های تعریض در محدوده شهرها قرار دارند ، رعایت اصول ایمنی را بسیار حائز اهمیت ذکر کرد و افزود : رعایت اصول ایمنی و موارد احتیاطی در سرعت تکمیل پروژه ها تاثیرگذار است.

محمودی احداث زیرگذر ، اصلاح هندسی و بهسازی تقاطع فردیس در لاین شمالی را دیگر پروژه تعریف شده ذکر کرد و افزود : در این پروژه احداث دو تقاطع غیرهمسطح مدنظر قرار داده شده است ، اعتبار این پروژه بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال است و در حال حاضر پیشرفت ۱۰ درصدی دارد .

وی در خصوص پروژه چهارم که با حضور استاندار بازدید شد ، گفت : این پروژه تعریض لاین شمالی آزادراه تهران - کرج حدفاصل تقاطع فردیس تا خروجی مهرویلا به طول ۴ کیلومتر است ، این پروژه که با اعتبار ۴۷ میلیارد ریالی در حال انجام است ، حدود یک و نیم تا دو کیلومتر آن آماده آسفالت است و باقی آن نیز به مرور انجام می شود . این پروژه در کل اکنون پیشرفت ۵۵ درصدی دارد و تلاش می شود  تا قبل از نوروز ۹۹ بخش اعظمی از این پروژه زیر بار ترافیک برود .




مطالب مرتبط

ممکن است در برخی از نقاط آزادراه که عملیات عمرانی اجرا می‌شود شاهد ترافیک مقطعی باشیم ، ضمن پوزش از هموطنان عزیز به منظور ترافیک ایجاد شده در خواست می‌شود ، ضمن صبوری همکاری لازم را با عوامل راهداری و پلیس راه داشته باشند .

|

اجرای برنامه‌های ایمن سازی مدارس در حاشیه راه‌ها فرصت مناسبی برای بسترسازی زیرساخت‌های اصولی در جامعه است که در آینده تأثیرات خود را در زمینه ایمنی کلی حمل‌ونقل جاده‌ای نشان خواهد داد .

|

عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی ، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است .

|

افرادی که نسبت به ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ها اقدام کرده اند ، در مرحله اول اخطار دریافت می‌کنند و اگر به اخطار آزادسازی حریم‌ها توجه نکنند ، با دستور قضایی نسبت به تخریب ساخت و سازها و برگرداندن حریم راه‌ها به حالت اولیه اقدام می‌شود .

|

مدیریت و ساماندهی نیروی انسانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نقش موثری در کیفیت‌بخشی و ارتقاء بهره‌وری دارد .

|

نظرات کاربران