در حال بارگذاری ...

بررسی راهکارهای اقتصادی شدن حمل و نقل مسافربری از سوی تشکل ها و انجمن های صنفی

بازنگری ضوابط طرح شبکه سیر شرکت‌های مسافربری یکی دیگر از موضوعات قابل بررسی در این نشست بوده است که با مشارکت و همفکری نمایندگان اصناف و انجمن ها ، در راستای برطرف شدن چالش ها و مشکلات موجود در بخش گام‌های خوبی برداشته شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌‌ معاون وزیر راه و شهرسازی در هشتمین نشست کمیته راهبری حمل و نقل جاده ای بخش مسافربری بر بررسی راهکارهای اقتصادی شدن حمل و نقل مسافربری از سوی تشکل ها و انجمن های صنفی این بخش و مدیران و مسئولین ذیربط ، تاکید کرد .

مهندس عبدالهاشم حسن نیا اظهار داشت : برای اقتصادی شدن بخش حمل و نقل مسافربری جاده‌ای می باید راهکارهایی ارائه شود که ضمن ایجاد ارزش افزوده در سرمایه گذاری انجام شده در این بخش ، در بلند مدت به نفع اقتصاد ملی و اشتغال در کشور باشد . انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافربری با تقویت نظارت بر نحوه عملکرد شرکتهای حمل و نقل و رانندگان می توانند زمینه‌های ارتقای رضایتمندی مسافران را از ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای فراهم آورند .

حسن نیا ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و مشارکت اصناف بخش مسافربری در کار عظیم جابه‌جایی زائران اربعین حسینی افزود : یکی از دلایل موفقیت در اجرای این طرح عظیم، مدیریت و برنامه ریزی جامع در این طرح بوده است ، که از حداکثر ظرفیت ناوگان عمومی به ویژه ناوگان اتوبوسی استفاده بهینه به عمل آمد .

مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای طی سخنانی اظهار داشت : در بخش حمل و نقل مسافربری دو عامل زمان سفر و ایمنی از اهمیت خاصی برای خدمات گیرندگان برخوردار است و در راستای ارتقای خدمات در این دو عامل می بایست راهکارهای مناسب اتخاذ شود . بازنگری ضوابط طرح شبکه سیر شرکت‌های مسافربری یکی دیگر از موضوعات قابل بررسی در این نشست بوده است که با مشارکت و همفکری نمایندگان اصناف و انجمن ها ، در راستای برطرف شدن چالش ها و مشکلات موجود در بخش گام‌های خوبی برداشته شود .

داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، در ابتدای این نشست گزارشی از طرح جابه جایی زائران اربعین حسینی در سال جاری بیان کرد و افزود: با ایجاد ساختار تشکیلاتی منسجم در طرح حمل و نقل زائران اربعین حسینی با وجود افزایش دوبرابری زائران جابه‌جا شده با ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای نسبت به سال گذشته جابه‌جایی‌ها به نحو مطلوبی در سراسر کشور انجام شد .

وی افزود : با مدیریت و کنترل لحظه ای ناوگان اتوبوسی از طریق سامانه سپهتن ، استقرار مدیران کل استانی در پایانه های مسافربری کشور ، بهره گیری از حداکثر ظرفیت سرویس دهی ناوگان عمومی ، کار عظیم جابه‌جایی بالغ بر سه و نیم میلیون نفر زائر به انجام رسید .

گفتنی است در ادامه این نشست نمایندگان تشکل ها و انجمن های صنفی نظرها و پیشنهادهای خود را در زمینه بهبود خدمات رسانی به زائران در سال آینده بیان کردند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری با اشاره به اثربخشی پویش در سال‌های گذشته از خدمات‌رسانی ۱۲ هزار نیروی ...

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|

نظرات کاربران