در حال بارگذاری ...

حفظ و ارتقا ایمنی و کارایی و قانونمندی در حمل و نقل هوایی محوری ترین نقش سازمان هواپیمایی کشوری

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پیامی سالروز جهانی هواپیمایی کشوری را تبریک گفت و اظهار داشت : کشورهای عضو ایکائو در چنین روزی به اهمیت صنعت هواپیمایی کشوری در توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع و نقش آن در حفظ و ارتقا ایمنی و کارایی و قانونمندی در حمل و نقل هوایی تاکید می کنند .

علی عابدزاده افزود : ۱۶ آذر (۷ دسامبر) روز جهانی هواپیمایی کشوری نامگذاری شده است روز جهانی سازمان بین المللی هوانوردی کشوری (ایکائو) یکی از نهادهای تخصصی سازمان ملل متحد است . ۱۶ آذر سالروز امضای کنوانسیون بین المللی هواپیمایی (در سال ۱۹۴۴) است که به طور رسمی در سال ۱۹۴۷ موجودیت یافت و متعاقب آن تاسیس سازمان هواپیمایی کشوری است در سال ۱۹۹۲ مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی قطعنامه ای این روز را روز جهانی این سازمان تصویب و اعلام کرد و ایران نیز در سال ۱۳۲۷ به عضویت این سازمان در آمده است .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد : این سازمان نقش هماهنگ سازی استانداردهای بین المللی پرواز ، مدیریت خطوط هوایی و انسجام و یکپارچگی این صنعت را در جهان به عهده دارد که شورای ایکائو محوری ترین نهاد تصمیم گیر این سازمان محسوب می شود .

فعالیت های این شورا متمرکز بر منشوری است چون :

    اطمینان از رشد منظم و ایمن هواپیمایی کشوری

    تشویق صنعت و طراحی هواپیما برای مقاصد صلح جویانه

    ترغیب توسعه خطوط هوایی، فرودگاهها و تسهیلات هوانوردی

    پاسخ به نیاز مردم جهان به حمل و نقل هوایی ایمن، منظم و کارا و با صرفه

    جلوگیری از تضییع اقتصادی ناشی از رقابت های مضره

    حفظ حقوق دول عضو و تامین فرصت مساوی برای اعضا برای برقراری سرویس های هوایی

    از بین بردن تبعیض میان کشورهای عضو

    افزایش ایمنی پروازها در ناوبری هوایی بین المللی

    ارتقاء عمومی همه ابعاد هوانوردی

    تعمیم و توسعه کلیه امور پشتیبانی هواپیمایی کشوری

به گفته وی ، همچنین ایکائو قوانین و مقررات خود را تحت عنوان انکس های ۱۹ گانه در خصوص تمامی اجزاء هوانوردی بخش سیویل به کشورهای عضو از جمله ؛ قوانین و مقررات صدور گواهینامه ها ، مراقبت پرواز ، هواشناسی ، عملیات ، ثبت هواپیماها ، ساخت و نگهداری ، تسهیلات رفت و آمد مسافران ، ترخیص بار ، گمرک و گذرنامه ، ساخت و نصب و نگهداری دستگاه های ارتباطی و ناوبری و رادار ، تجسس و نجات ، بررسی و پیشگیری سوانح ، خصوصیات فرودگاه ها ، مقررات مربوط به انتشار اطلاعات هواپیما از طریق صدور نوتم ، صدای هواپیما ، محیط زیست ، بسته بندی و انبار کردن و حمل بی خطر کالاهای خطرناک و الزام دولت ها در خصوص مدیریت ایمنی هوانوردی ابلاغ می کند .

عابدزاده این روز را به تمامی دست اندرکاران صنعت حمل ونقل هوایی ، پرسنل سازمان هواپیمایی کشوری ، مجموعه های مرتبط ، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ، شرکت های هواپیمایی و موسسات هوانوردی به جهت رعایت اصول و قوانین و مقررات حاکم بر حمل و نقل هوایی و اهتمام در امر خدمتگزاری مردم تبریک گفت .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، کاپیتان محمدی بخش درباره احتمال پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی در ایران گفت : بر اساس قوانین ایکائو ، آزادی‌های مختلف ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تخصیص سوخت هواپیما از طریق سامانه سدف گفت : سازمان هواپیمایی کشوری ، هواپیمای ...

|

نظرات کاربران