در حال بارگذاری ...
  • ارتباط شرق استان فارس به محور ترانزیت جم – عسلویه با تکمیل محور فسا - جهرم - قیر

    در حوزه شهرستان فسا ۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در دست اجرا می باشد و در حوزه شهرستان قیر نیز ۱ قطعه به طول ۱۰ کیلومتر در محدوده گردنه مبارک آباد در دست اجرا می باشد و ۱ قطعه نیز به طول ۲۰ کیلومتر حد فاصل شهرستان قیر به سمت جهرم که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی فارس گفت : با تکمیل محور فسا - جهرم - قیر ارتباط شهرستان های شرقی فارس به محور ترانزیت جم – عسلویه برقرار خواهد شد  . محور در دست احداث راه اصلی فسا ، جهرم ، قیر به طول ۱۵۰ کیلومتر ارتباط شهرستانهای شرق استان به محور ترانزیت جم - عسلویه را برقرار می سازد .

    جعفر زاهدی معاون مهندسی و ساخت این اداره کل گفت : طول محور اصلی فسا - جهرم و قیر ۱۵۰ کیلومتر می باشد که در سه حوزه شهرستانهای فسا - جهرم و قیر در دست احداث است . این محور به صورت یک محور فرعی بوده و هم اکنون در قطعات مختلف در دست اجرا می باشد و ۲۶ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است .

    زاهدی تصریح کرد : در حوزه شهرستان فسا ۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در دست اجرا می باشد و در حوزه شهرستان قیر نیز ۱ قطعه به طول ۱۰ کیلومتر در محدوده گردنه مبارک آباد در دست اجرا می باشد و ۱ قطعه نیز به طول ۲۰ کیلومتر حد فاصل شهرستان قیر به سمت جهرم که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود .

    معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی فارس اذعان داشت: در حوزه شهرستان جهرم این پروژه در دو قطعه در دست اجرا می باشد که قطعه ۱ به طول ۱۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد در دست اجرا است و قطعه ۲ نیز از قطب آباد به سمت فسا به مناقصه رفته و پیمانکاران آن مشخص گردیده و به زودی آغاز می شود .

    وی در خصوص دیگر مزیت های این طرح اضافه کرد : با بهره برداری از این محور بدلیل نداشتن پل و تونل می تواند به عنوان یکی از مسیرهای عبور بارهای ترافیکی از جنوب کشور ، بندرعباس به سمت مرکز کشور استفاده شود .

    زاهدی اظهار امیدواری کرد با ارتقاء این محور از فرعی به اصلی به جز مزیت های یاد شده با بهره برداری آن بتوانیم شاهد کاهش ترافیک محورهای هم جوار و سهولت در تردد سه شهرستان و کاهش تلفات و خسارات باشیم .




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر عملیات اجرایی که شامل ۹۰ درصد خاکبرداری و خاکریزی و همچنین اتمام ابنیه فنی به اتمام رسیده و ۵ کیلومتر آماده آسفالت است .

    |

    ۲۰ کیلومتر این بزرگراه نیز به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است و ادامه مسیر در سه قطعه در حوزه این اداره کل فعال است .

    |

    در بحث پیگیری و تأمین اعتبارات این پروژه مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ توسط بانک شهر تخصیص یافته که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و ۱۰۰ میلیارد دیگر نیز بنا است ظرف ۱۰ روز آتی پرداخت شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت : عملیات اجرایی تعریض محور فرعی سپیدان – کمهر و تبدیل آن به محور اصلی هم اینک در دست انجام ...

    |

    نظرات کاربران