در حال بارگذاری ...

بهسازی و آسفالت‌ ۴۰ کیلومتر راه روستایی در استان کردستان از ابتدای سال تاکنون

هزینه بهسازی و آسفالت راه روستایی در هر کیلومتر در سایر استان‌ها که از توپوگرافی ملایم و دشت برخوردار هستند حدود ۳۰۰ میلیون تومان است ، اما این میزان هزینه در کردستان به دلیل توپوگرافی سخت و کوهستانی‌بودن منطقه در هر کیلومتر راه روستایی در برخی مناطق ، به بیش از ۷۰۰ میلیون تومان می‌رسد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴۰ کیلومتر راه روستایی در این استان ، بهسازی و آسفالت‌ شده است ، گفت : از شش هزار و ۱۸۳ کیلومتر راه روستایی در کردستان ، تاکنون دو هزار و ۹۹۸ کیلومتر آن آسفالت‌ شده است .

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی این اداره کل اعلام کرد : امسال ۴۰ کیلومتر راه روستایی با ۲۸ میلیارد تومان اعتبار احداث شده تا متوسط برخورداری از راه آسفالت روستایی در این استان به ۴۸ و ۴۹ درصد افزایش یابد .

نیاز راهسازی استان به ۷۰۰ میلیارد تومان

کریم گلابی افزود : این شاخص با شاخص ۶۵ درصدی راه‌های آسفالت روستایی کشور فاصله دارد که در تلاش برای رسیدن به شاخص کشوری هستیم و برای رسیدن به شاخص کشوری نیاز به بهسازی و احداث هزار کیلومتر راه در استان هستیم که نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است .

وی گفت : همچنین در بیش از ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی کردستان ، عملیات خاکی ، ابنیه فنی ، و روسازی با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شده است .

هزینه بهسازی هر کیلومتر راه‌ روستایی در کوهستان معادل ۷۰۰ میلیون تومان

رئیس اداره نظارت برساخت راه‌های روستایی اداره کل راه و شهرسازی کردستان افزود : هزینه بهسازی و آسفالت راه روستایی در هر کیلومتر در سایر استان‌ها که از توپوگرافی ملایم و دشت برخوردار هستند حدود ۳۰۰ میلیون تومان است ، اما این میزان هزینه در کردستان به دلیل توپوگرافی سخت و کوهستانی‌بودن منطقه در هر کیلومتر راه روستایی در برخی مناطق ، به بیش از ۷۰۰ میلیون تومان می‌رسد ؛ از شش هزار و ۱۸۳ کیلومتر راه روستایی در کردستان ، تاکنون دو هزار و ۹۹۸ کیلومترآن آسفالت‌ شده و بقیه راه خاکی و شوسه است .

توجه به زیرساخت‌ها و مسائل زیربنایی مهم‌ترین عامل توسعه است و دراین بین توسعه ریلی و جاده‌ای نقش بسیار مهمی در این شاخص دارد که متأسفانه علی‌رغم تلاش‌های بسیار در چند سال گذشته هنوز هم آسفالت راه‌های روستا‌یی کردستان با میانگین کشوری فاصله بسیاری دارد .




مطالب مرتبط

۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش آسفالت شدکه پیش بینی می شود در سال جدید نیز طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود .

|

از مجموع ۲۱۸۲ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی یک‌هزار و ۶۸۸ روستا از راه آسفالت بهره‌مند هستند که درصد برخورداری نسبت به‌کل تعداد روستاها ۷۷.۳۶ درصد است .

|

استان کرمان ۹۰ درصد سهم اعتبارات استانی از مصوبات سفر رییس جمهور را تامین و به وظایف خود برای تامین منابع مالی پروژه ها عمل کرده اما ۳۰ درصد اعتبارات کشوری تامین شده و پیگیر جذب مابقی آن هستیم تا پروژه های مصوبه سفر رییس جمهور با جذب بودجه بیشتری تکمیل شود . این استان با وجود ...

|

در سال جاری و به منظور بهسازی محور های روستایی در بیش از ۲۱۰ کیلومتر از این راه ها نیز برای اجرای آسفالت در بازه های زمانی آتی زیرسازی انجام گرفته است .

|

۲۴ نقطه مصوب از نقاط حادثه‌خیز استان در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده بود که طبق تعهد سازمان راهداری ۱۰ نقطه باید تا شهریور سال ۱۴۰۳ به صورت کامل برطرف شود که با تلاش‌های شبانه روزی راهداران آذربایجان غربی حذف ۱۲ نقطه حادثه‌خیز تاکنون محقق شده است .

|

نظرات کاربران