در حال بارگذاری ...
  • بهسازی و آسفالت‌ ۴۰ کیلومتر راه روستایی در استان کردستان از ابتدای سال تاکنون

    هزینه بهسازی و آسفالت راه روستایی در هر کیلومتر در سایر استان‌ها که از توپوگرافی ملایم و دشت برخوردار هستند حدود ۳۰۰ میلیون تومان است ، اما این میزان هزینه در کردستان به دلیل توپوگرافی سخت و کوهستانی‌بودن منطقه در هر کیلومتر راه روستایی در برخی مناطق ، به بیش از ۷۰۰ میلیون تومان می‌رسد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴۰ کیلومتر راه روستایی در این استان ، بهسازی و آسفالت‌ شده است ، گفت : از شش هزار و ۱۸۳ کیلومتر راه روستایی در کردستان ، تاکنون دو هزار و ۹۹۸ کیلومتر آن آسفالت‌ شده است .

    رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی این اداره کل اعلام کرد : امسال ۴۰ کیلومتر راه روستایی با ۲۸ میلیارد تومان اعتبار احداث شده تا متوسط برخورداری از راه آسفالت روستایی در این استان به ۴۸ و ۴۹ درصد افزایش یابد .

    نیاز راهسازی استان به ۷۰۰ میلیارد تومان

    کریم گلابی افزود : این شاخص با شاخص ۶۵ درصدی راه‌های آسفالت روستایی کشور فاصله دارد که در تلاش برای رسیدن به شاخص کشوری هستیم و برای رسیدن به شاخص کشوری نیاز به بهسازی و احداث هزار کیلومتر راه در استان هستیم که نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است .

    وی گفت : همچنین در بیش از ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی کردستان ، عملیات خاکی ، ابنیه فنی ، و روسازی با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شده است .

    هزینه بهسازی هر کیلومتر راه‌ روستایی در کوهستان معادل ۷۰۰ میلیون تومان

    رئیس اداره نظارت برساخت راه‌های روستایی اداره کل راه و شهرسازی کردستان افزود : هزینه بهسازی و آسفالت راه روستایی در هر کیلومتر در سایر استان‌ها که از توپوگرافی ملایم و دشت برخوردار هستند حدود ۳۰۰ میلیون تومان است ، اما این میزان هزینه در کردستان به دلیل توپوگرافی سخت و کوهستانی‌بودن منطقه در هر کیلومتر راه روستایی در برخی مناطق ، به بیش از ۷۰۰ میلیون تومان می‌رسد ؛ از شش هزار و ۱۸۳ کیلومتر راه روستایی در کردستان ، تاکنون دو هزار و ۹۹۸ کیلومترآن آسفالت‌ شده و بقیه راه خاکی و شوسه است .

    توجه به زیرساخت‌ها و مسائل زیربنایی مهم‌ترین عامل توسعه است و دراین بین توسعه ریلی و جاده‌ای نقش بسیار مهمی در این شاخص دارد که متأسفانه علی‌رغم تلاش‌های بسیار در چند سال گذشته هنوز هم آسفالت راه‌های روستا‌یی کردستان با میانگین کشوری فاصله بسیاری دارد .




    مطالب مرتبط

    در سال قبل این شاخص در استان ۷۰.۴ بود که اکنون با آسفالت ۷۵ کیلومتر دیگر این شاخص ۷ درصد افزایش پیدا کرد و به ۷۷.۴ درصد رسید .

    |

    ۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش آسفالت شدکه پیش بینی می شود در سال جدید نیز طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود .

    |

    از مجموع ۲۱۸۲ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی یک‌هزار و ۶۸۸ روستا از راه آسفالت بهره‌مند هستند که درصد برخورداری نسبت به‌کل تعداد روستاها ۷۷.۳۶ درصد است .

    |

    استان کرمان ۹۰ درصد سهم اعتبارات استانی از مصوبات سفر رییس جمهور را تامین و به وظایف خود برای تامین منابع مالی پروژه ها عمل کرده اما ۳۰ درصد اعتبارات کشوری تامین شده و پیگیر جذب مابقی آن هستیم تا پروژه های مصوبه سفر رییس جمهور با جذب بودجه بیشتری تکمیل شود . این استان با وجود ...

    |

    در سال جاری و به منظور بهسازی محور های روستایی در بیش از ۲۱۰ کیلومتر از این راه ها نیز برای اجرای آسفالت در بازه های زمانی آتی زیرسازی انجام گرفته است .

    |

    نظرات کاربران