در حال بارگذاری ...

تمایل ایران و قرقیزستان برای برقراری ارتباطات حمل و نقلی هرچه بهتر با یکدیگر

قرقیزستان می‌تواند یک شریک خوب در حوزه لجستیک برای ایران باشد که لازمه آن این است بتوان هاب‌هایی در بنادر ایران با سرمایه‌گذاری قرقیزستان انجام داد . تفاهمات اولیه انجام شده که امیدواریم به نتایج خوبی برسد تا بر این اساس شاهد افزایش تردد ، مبادلات کالا و بالطبع حمل و نقل باشیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : ایران و قرقیزستان تمایل زیادی دارند که ارتباطات حمل و نقلی هرچه بهتر با یکدیگر داشته باشند و این امیدواری وجود دارد که بتوان به این شکل در راستای توسعه روابط دو کشور گام برداشت .

شهرام آدم‌نژاد ، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در حاشیه دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قرقیزستان با اشاره به اینکه این دو کشور در منطقه می‌توانند زیرساخت‌های ارتباطی بیشتری داشته باشند ، اظهار داشت : ایران و قرقیزستان تمایل زیادی دارند که ارتباطات حمل و نقلی هرچه بهتر با یکدیگر داشته باشند . یکی از این موارد تسهیل صدور ویزا بوده که شرایط بهتری دارد و قرار است تا آخر این ماه نیز بحث پرواز دو کشور دوباره راه‌اندازی شود . در حوزه حمل و نقل در سال ۱۹۹۳ یک تفاهمنامه خوب در حوزه جاده‌ای انجام گرفته بود که در این اجلاس روی عملی شدن آن به صورت ویژه تاکید شد .

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : در حوزه ریلی صادرات و واردات بین دو کشور وضعیت خوبی دارد اما با این حال وزرای دو کشور بر افزایش این میزان تاکید داشتند . بابت این‌که قرقیزستان بتواند به آب‌های آزاد دست پیدا کند ، سازمان بنادر و دریانوردی ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی را برای حضور شرکت‌های قرقیزستانی در بنادر کشورمان فراهم کرده است . به همین خاطر این امیدواری وجود دارد که به این شکل این کشور بتواند کالاهای خودشان را از طریق اتصال به آب‌های آزاد به وسیله ایران جابه‌جا کنند .

آدم‌نژاد تاکید کرد : قرقیزستان می‌تواند یک شریک خوب در حوزه لجستیک برای ایران باشد که لازمه آن این است بتوان هاب‌هایی در بنادر ایران با سرمایه‌گذاری قرقیزستان انجام داد . تفاهمات اولیه انجام شده که امیدواریم به نتایج خوبی برسد تا بر این اساس شاهد افزایش تردد ، مبادلات کالا و بالطبع حمل و نقل باشیم .

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در خصوص درخواست کشور قرقیزستان بابت بهره‌گیری از خدمات فنی و مهندسی ایران گفت : صنعت ساخت یکی از بحث‌هایی است که قرقیزستانی‌ها روی آن تاکید داشته و با استقبال مقام عالی وزارت همراه بوده است . درخواست قرقیزستان این است که ایران خدمات فنی و مهندسی خودش را به این کشور صادر کند . به همین دلیل آن‌ها مایل هستند که با شرکت‌های ایرانی در حوزه ساختمان ، راهسازی و خرید قیر فعالیت داشته باشد . قطعا این امیدواری وجود دارد که بتوان به این شکل در راستای توسعه روابط دو کشور گام برداشت .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ منطقه آزاد صلاله به عنوان یک هاب تجاری برای فعالیت های صنعتی و لجستیکی ، در سال ۲۰۲۳ بیش از ۷۲۸ میلیون ریال عمانی سرمایه ...

|

سامانه یکپارچه سفر در راستای هوشمندسازی حوزه حمل و نقل یکی از اقداماتی است که با سرعت و دقت در این معاونت پیگیری می‌شود که از مزایای آن دسترسی مردم به شیوه‌های مختلف سفر در یک سامانه واحد است و می‌تواند رضایت مردم را در پی داشته‌ باشد .

|

بی‌تردید توسعه آشکار در ترانزیت و نقش‌آفرینی در زنجیره تولید ارزش بین‌المللی ، بدون مواجهه هوشمندانه و اتخاذ تدابیری برای کاهش ریسک‌های مالی و تجاری در سطح منطقه در کنار توسعه زیرساخت‌های اتصال پایدار حمل‌ونقلی با کشورهای همسایه بر مبنای سیاست راهبردی اتصال و دیپلماسی ...

|

         

|

         

|

نظرات کاربران