در حال بارگذاری ...
  • راه اندازی خطوط کشتیرانی رو – رو ریلی بین بنادر ماخاچ کالا روسیه و امیرآباد

    ایجاد خطوط منظم کانتینری به منظور توسعه حمل و نقل کانتینری بین بنادر ایران و روسیه ، راه اندازی خطوط کشتیرانی رو – رو ریلی بین بنادر ماخاچ کالا در روسیه و امیرآباد در ایران و لزوم ایجاد کارگروه منطقه ای هیدروگرافی در دریای خزر هم از دیگر محورهای عنوان شده در نشست مشترک هیأت ایرانی و روسیه بود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ در نشست مشترک هیأت سازمان بنادر و دریانوردی با مقامات دریایی و وزارت حمل و نقل روسی بر ایجاد خطوط منظم کانتینری بین بنادر ایران و روسیه و راه اندازی خطوط کشتیرانی رو – رو ریلی بین بنادر ماخاچ کالا روسیه و امیرآباد تأکید شد .

    محمد راستاد ؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در رأس هیأتی از مدیران ستادی و بنادر شمالی کشور و همچنین مدیران شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی دریای خزر و رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه با معاون وزیر حمل و نقل و رئیس آژانس فدرال دولتی دریایی و کشتیرانی رودخانه ای روسیه و مقامات مسئول در بخش های مختلف بندری و دریانوردی روسیه دیدار کرد .

    توسعه همکاری های بندری و دریایی دوجانبه ایران و روسیه از مهمترین مسائل مطرح شده در نشست مشترک بود .

    در نشست های مشترک مقامات بندری و دریایی ایران و روسیه به موضوعات مختلفی اشاره و پیشنهاداتی ارایه شد از جمله محورهای عنوان شده ، برنامه ریزی برای افزایش حجم عملیات حمل کالا در دریای خزر و برقراری و توسعه روابط بخش های خصوصی دو کشور جهت توسعه همکاری های بندری و دریایی بود .

    ایجاد خطوط منظم کانتینری به منظور توسعه حمل و نقل کانتینری بین بنادر ایران و روسیه ، راه اندازی خطوط کشتیرانی رو – رو ریلی بین بنادر ماخاچ کالا در روسیه و امیرآباد در ایران و لزوم ایجاد کارگروه منطقه ای هیدروگرافی در دریای خزر هم از دیگر محورهای عنوان شده در نشست مشترک هیأت ایرانی و روسیه بود .

    در نشست های برگزارشده بین طرفین ایرانی و روسی ، چالش های توسعه همکاری های بندری و دریایی دو کشور نیز مطرح شد .

    از مهمترین موضوعاتی که به آنها پرداخته شد می توان به معافیت ویزایی برای پیاده و سوار شدن دریانوردان دو کشور ، تسهیل ورود و اجازه پهلودهی شناورهای کشتیرانی دریای خزر در کلیه بنادر ساحلی کشور روسیه ، لایروبی و تعمیق کانال رودخانه ولگا و عدم الزام به تغییر پرچم شناورهای ایرانی که قرار است برای انجام تعمیرات به بنادر مستقر در رودخانه ولگا وارد شوند ، اشاره کرد .




    مطالب مرتبط

    رفع مشکلات کارگاه های شناورسازی سیستان و بلوچستان با هدف رونق تولید داخل

    رفع مشکلات کارگاه های شناورسازی سیستان و بلوچستان با هدف رونق تولید داخل

    از آنجا که شناور باید بر اساس استانداردهای تعریف شده تولید شود ، مسئولیت نظارت بر این امر توسط سازمان بنادر و دریانوردی به موسسات رده بندی واگذار شده است تا تولید شناورهای استاندارد داخلی رونق یابد .

    |

    جزئیات طرح تشدید انضباطی تردد کامیون های حمل بار در بندر شهیدرجایی

    جزئیات طرح تشدید انضباطی تردد کامیون های حمل بار در بندر شهیدرجایی

    اگر ضوابط خاص ترافیکی ایجاد شود نتیجه آن افزایش ظرفیت عملیاتی و ارتقا بهره‌وری در محدوده‌ دروازه‌های ورودی ، معابر ، محوطه‌ها ، پارکینگ‌ها و تجهیزات بندری ، یکپارچگی اقدامات و مدیریت واحد در تصمیمات مرتبط با ترافیک درون بندری و نیز ارتقا شاخص‌های لجستیکی بنادر از طریق ...

    |

    نظرات کاربران