در حال بارگذاری ...
  • بازدید وزیر حمل و نقل و راه جمهوری قرقیزستان از مرکز مدیریت راه‌های کشور

    وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، آمادگی کامل جهت همکاری در زمینه انتقال دانش و فناوری سامانه های نگهداری راه و ابنیه فنی ، حمل و نقل هوشمند ، مدیریت پایانه های مرزی و مراکز لجستیکی با طرف قرقیز را اعلام می نماید .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر حمل و نقل و راه جمهوری قرقیزستان به همراه سفیر این کشور در جمهوری اسلامی ایران ، از مرکز مدیریت راههای کشور در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بازدید کرد .

    مهران قربانی عضو هیئت عامل و معاون حمل و نقل این سازمان در جریان این بازدید به تاریخچه همکاری های حمل و نقل جاده ای بین دو کشور اشاره کرد و افزود : موافقتنامه دوجانبه حمل و نقل بین المللی جاده‌ای کالا و مسافر در سال ۱۹۹۳ در تهران  ، امضاء و لازم الاجرا شده است ودرحال حاضر همکاری‌های فیمابین در چارچوب این موافقتنامه در وضعیت خوبی می‌باشد و روند رو به رشد همکاری‌های حمل و نقل جاده‌ای بین دو کشور و آمار تردد کامیون‌های دو کشور طی چند سال اخیر نشانگر این امر است .

    وی با بیان اینکه توسعه همکاری های حمل و نقل جاده ای با جمهوری قرقیزستان از اولویت های کاری وزارت راه و شهرسازی است ، افزود : خوشبختانه دو کشور با حسن نیت و با هدف ارائه تسهیلات بیشتر برای شرکت های حمل و نقل ایرانی و قرقیز طی سال های گذشته همکاری های خوبی داشتند . در چارچوب همکاری‌های چندجانبه نیز دو کشور همکاری های خوبی در حوزه کریدور شمال جنوب و کریدور تحت نظارت اکو موسوم به کریدور کتای با یکدیگر دارند .

    معاون حمل و نقل این سازمان خاطرنشان کرد : وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، آمادگی کامل جهت همکاری در زمینه انتقال دانش و فناوری سامانه های نگهداری راه و ابنیه فنی ، حمل و نقل هوشمند ، مدیریت پایانه های مرزی و مراکز لجستیکی با طرف قرقیز را اعلام می نماید .

    وی اظهار امیدواری کرد : دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور که طی امروز و فردا در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار می شود و مسئولیت کمیته حمل و نقل و گمرک آن با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است ، تصمیمات خوبی برای تسهیل تردد ناوگان به قلمرو دو کشور اتخاذ شود .

    این گزارش حاکی است ، فرامرز مداح عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وظایف اصلی سازمان را در دو بخش نگهداری راه و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد و افزود : این سازمان مسئولیت نگهداری و پشتیبانی بالغ بر ۲۲۰ هزار کیلومتر از آزادراه ها ،بزرگراه ها ، راه های اصلی و فرعی و روستایی را برعهده دارد . مرکز مدیریت راههای کشور در این سازمان با بهره گیری از فناوری های نوین سیستم‌های هوشمند ، اطلاعات تردد ناوگان را در جاده های سراسر کشور ثبت کرده و با تحلیل این اطلاعات پیش بینی های لازم را در ایام پر تردد و رفع موانع و مشکلات ترافیکی به عمل می آورد .

    شایان ذکر است ، آقای جانات بیشن اوف وزیر حمل و نقل و راه جمهوری قرقیزستان به همراه آقای عبدالرزاق اوف سفیر جمهوری قرقیزستان در ایران ضمن بازدید از توانمندی ها و امکانات و خدمات قابل ارائه در مرکز مدیریت راه‌های کشور در زمینه افزایش همکاری ها و تعاملات حمل و نقلی و تبادل تجربه های موفق فیمابین دو کشور اظهار تمایل و علاقه مندی بیان داشتند .




    مطالب مرتبط

    اولویت بهسازی و نوسازی محورهای ارتباطی روستایی سیستان و بلوچستان در قالب طرح ابرار

    اولویت بهسازی و نوسازی محورهای ارتباطی روستایی سیستان و بلوچستان در قالب طرح ابرار

    فرهنگ همیاری باید در مردم نهادینه شود به طوری که اگر مردم عزیز با ماشین آلات و تجهیزات خود در انجام عملیات راهداری و راهسازی به راهداران کمک نمایند ، قطعاً انجام پروژه ها با سرعت بیشتری صورت خواهد پذیرفت .

    |

    تقدیر از حرکت جهادی وزیر راه در مسیر محرومیت زدایی از چهره مناطق محروم روستایی در قالب طرح ابرار

    تقدیر از حرکت جهادی وزیر راه در مسیر محرومیت زدایی از چهره مناطق محروم روستایی در قالب طرح ابرار

    بررسی عملکرد توسعه راه‌های روستایی نشان می دهد در صد راه‌های روستایی آسفالته رشد قابل توجهی داشته و در دهه چهارم این روند همچنان افزایش داشته است . طول راه های شوسه باقی مانده که عموما تبدیل به راه آسفالته می‌شوند ، به رغم توسعه ، کاهش داشته است که این تناسب حاکی از افزایش ...

    |

    تقدیر از سازمان راهداری در آیین اختتامیه پویش ملی «راهی شویم»

    تقدیر از سازمان راهداری در آیین اختتامیه پویش ملی «راهی شویم»

    یقینا رادیو سهم موثری در این فرایند ایفا می کند و می تواند در آرام سازی و ایجاد روحیه نشاط و طراوت در جامعه تاثیر گذار باشد و تدوین برنامه ای رسانه ای برای کاهش دغدغه های مردم امری ضروری به نظر می رسد .

    |

    جزئیات طرح تشدید انضباطی تردد کامیون های حمل بار در بندر شهیدرجایی

    جزئیات طرح تشدید انضباطی تردد کامیون های حمل بار در بندر شهیدرجایی

    اگر ضوابط خاص ترافیکی ایجاد شود نتیجه آن افزایش ظرفیت عملیاتی و ارتقا بهره‌وری در محدوده‌ دروازه‌های ورودی ، معابر ، محوطه‌ها ، پارکینگ‌ها و تجهیزات بندری ، یکپارچگی اقدامات و مدیریت واحد در تصمیمات مرتبط با ترافیک درون بندری و نیز ارتقا شاخص‌های لجستیکی بنادر از طریق ...

    |

    نظرات کاربران