ظرفیت مبادلات اقتصادی بین ایران و قرقیزستان بسیار بیش از وضعیت موجود است
تسهیل تردد جادهای و توسعه زیرساختها در دو طرف مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که هم توسعه پارکینگها و هم مناسبسازی معابر تردد باید مورد توجه قرار گیرد . مشکلات برخی رانندگان ایرانی در خصوص لزوم اخذ ویزا و اجازه ورود تنها تا ۵۰ کیلومتر به کشور پاکستان از جمله دغدغههایی بود ...
توسعه پایانههای مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار ، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد . برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام آباد و افزایش پروازها میان تهران - لاهور یا مشهد - لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود .
پیگیری توسعه ناوگان ، کنترل سرعت و رفتارهای شبکه حملونقل عمومی کشور با استفاده از سامانههای هوشمند مثل سامانه سپهتن که باید در آینده توسعه بیشتری یابد ، به صورت توامان میتواند به سفر ایمن در جادهها منجر شود .
طرح جامع ترانزیتی حدود دو دهه بین دو کشور در حال بحث و بررسی است و مقرر شد این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد و در سفر رئیسجمهور به عراق به مراحل نهایی برسد .
با وجود اینکه این کاهش خوشایند است اما کافی نیست و حتی یک کشته در تصادفات نیز زیاد است .