در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ و اجرای توافقنامه کشتیرانی تجاری میان ایران و قزاقستان در آینده نزدیک

    توافقنامه کشتیرانی تجاری در حوزه حمل و نقل دریایی بین ایران و قزاقستان ارتباطی به مرز دریایی ندارد و تفاوت بسیاری با موارد حقوقی رژیم حقوقی دریای خزر دارد.

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی گفت : توافقنامه کشتیرانی تجاری در حوزه حمل و نقل دریایی بین ایران و قزاقستان می‌تواند نقش ویژه ای در توسعه کریدورهای بین‌المللی و افزایش حجم بارهای ترانزیتی داشته باشد .

    محمدعلی سعیدی‌پور درباره موافقتنامه تصویب شده کشتیرانی تجاری در حوزه حمل و نقل دریایی بین ایران و قزاقستان ، اظهار داشت : این توافقنامه برای دو کشور تعهداتی به همراه دارد و در این میان هماهنگی‌هایی در مباحث کشتیرانی مطرح شده که بسیار اثرگذار است . ایمنی دریانوردی از دیگر مورد مهم در توافقنامه کشتیرانی تجاری در حوزه حمل و نقل دریایی بین ایران و قزاقستان است . در این توافقنامه تاکید ویژه‌ای روی بحث ایمنی و امنیت این دریا صورت گرفت که در حوزه کشتی‌های باری، خدمه و بار است .

    سعید پور اظهار داشت : توسعه روابط از طریق دوره‌های آموزشی و استفاده از تجارب یکدیگر و همچنین ایجاد نمایندگی و بحث سرمایه‌گذاری از دیگر مواردی بود که در این توافقنامه مورد تأکید قرار گرفته است . در سال ۹۶ مراحل توافقنامه کشتیرانی تجاری در کشور قزاقستان به پایان رسید و لازم‌الاجرا شد و در همان سال در هیأت وزیران ایران هم به تصویب رسید. بعد از آن هر دو کشور تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن این موافقتنامه به کار بستند و در آبان ماه ۹۸ این لایحه توسط سازمان بنادر و دریانوردی در مجلس ارائه شد .

    وی اظهار داشت : هم اکنون فرآیند استصوابی این توافقنامه در کشور در حال انجام است که به زودی ابلاغ و اجرایی خواهد شد .

    این توافقنامه هیچ ارتباطی به رژیم حقوقی دریای خزر ندارد

    مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی افزود : توافقنامه کشتیرانی تجاری در حوزه حمل و نقل دریایی بین ایران و قزاقستان ارتباطی به مرز دریایی ندارد و تفاوت بسیاری با موارد حقوقی رژیم حقوقی دریای خزر دارد .

    سعیدی‌پور درباره توافق با دیگر کشورها از جمله روسیه ، آذربایجان و ترکمنستان ، تصریح کرد :‌ ایران و ۴ کشور روسیه ، آذربایجان ، ترکمنستان و قزاقستان کارهای مشترک بسیاری خوبی را با یکدیگر در حوزه دریایی – بندری انجام داده‌اند .

    نقش ویژه توافقنامه دریایی ایران – قزاقستان

    مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص نقش این موافقتنامه در بهبود کارایی کشتیرانی تجاری بین دو کشور اظهار داشت : این توافقنامه نقش ویژه‌ و حیاتی در بحث کریدورهای بین‌المللی ایران خواهد داشت . با این توافق ما توانستیم به جای این‌که بار قزاقستان از طریق آذربایجان از شرق خزر به غرب آن منتقل شود بنادر ایران را در اولویت قرار دهیم . هم اکنون حجم تراکنش‌ها در بنادر شمال کم نیست و از کانال‌های مختلف بار انتقال پیدا می‌کند .




    مطالب مرتبط

    قرارگیری ایران در تراز کشورهای دارای بنادر پیشرفته با توسعه بندر چابهار

    قرارگیری ایران در تراز کشورهای دارای بنادر پیشرفته با توسعه بندر چابهار

    ۲۰۳ هکتار استحصال در فاز نخست طرح توسعه بندر چابهار انجام شده است و با اجرای فاز ۲ بندر چابهار ، ظرفیت این بندر به حدود ۳۵ میلیون تن در مجموع اعم از اسکله های نفتی ، فله و کانتینری خواهد رسید .

    |

    رفع مشکلات کارگاه های شناورسازی سیستان و بلوچستان با هدف رونق تولید داخل

    رفع مشکلات کارگاه های شناورسازی سیستان و بلوچستان با هدف رونق تولید داخل

    از آنجا که شناور باید بر اساس استانداردهای تعریف شده تولید شود ، مسئولیت نظارت بر این امر توسط سازمان بنادر و دریانوردی به موسسات رده بندی واگذار شده است تا تولید شناورهای استاندارد داخلی رونق یابد .

    |

    جزئیات طرح تشدید انضباطی تردد کامیون های حمل بار در بندر شهیدرجایی

    جزئیات طرح تشدید انضباطی تردد کامیون های حمل بار در بندر شهیدرجایی

    اگر ضوابط خاص ترافیکی ایجاد شود نتیجه آن افزایش ظرفیت عملیاتی و ارتقا بهره‌وری در محدوده‌ دروازه‌های ورودی ، معابر ، محوطه‌ها ، پارکینگ‌ها و تجهیزات بندری ، یکپارچگی اقدامات و مدیریت واحد در تصمیمات مرتبط با ترافیک درون بندری و نیز ارتقا شاخص‌های لجستیکی بنادر از طریق ...

    |

    نظرات کاربران