در حال بارگذاری ...

ضرورت پیاده سازی طرح جامع ایمنی هوانوردی

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل ایمنی و تضمین کیفیت سازمان هواپیمایی کشوری بر ضرورت پیاده سازی طرح جامع ایمنی هوانوردی نیز تاکید کرد و گفت : این طرح باید تا سال ۲۰۲۰ در تمام کشورها پیاده سازی و اجرا شود .

جواد محمدپور امروز (۱۱ آذر) در نشست تخصصی «سیستم گزارش سوانح و حوادث» ، عنوان کرد : از زمان شکل گیری این اداره کل در سازمان هواپیمایی کشوری احساس کردیم نیازمند تدوین مقررات اولیه ای برای جمع آوری دیده ها هستیم تا از تجربه های گذشته برای جلوگیری از سوانح مشابه استفاده کنیم . تمام نهادهای وابسته به صنعت هوایی از جمله شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ملزم به ارایه گزارش بر اساس استانداردهای ایکائو هستند .

محمدپور با بیان اینکه گزارش های ایمنی شامل سه دسته سوانح هوایی ، حوادث جدی و حوادث غیر جدی است ، از مدیران ایمنی و روسای اداره های مراقبت پرواز فرودگاه ها درخواست کرد که گزارش های ایمنی را علاوه بر سامانه سما متعلق به شرکت در سامانه سازمان هواپیمایی کشوری نیز قرار دهند و برای حل و فصل آنها اقدام کنند .

وی بر ضرورت پیاده سازی طرح جامع ایمنی هوانوردی نیز تاکید کرد و گفت : این طرح باید تا سال ۲۰۲۰ در تمام کشورها پیاده سازی و اجرا شود . برای تحقق این مهم نیازمند استقرار سیستم مدیریت ایمنی هستیم که یکی از اجزای اصلی آن سیستم گزارش دهی است .

مدیرکل ایمنی و تضمین کیفیت سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از فراهم شدن مقدمات اجرای طرح حمایت از گزارش دهندگان حوادث و سوانح خبر داد و گفت : انتظار داریم که علاوه بر گزارش های اجباری ، گزارش های داوطلبانه نیز ثبت شوند تا از مجموع گزارش ها بتوانیم برای پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی و در نهایت ارتقای ایمنی صنعت هوایی کشور استفاده کنیم .




مطالب مرتبط

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، کاپیتان محمدی بخش درباره احتمال پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی در ایران گفت : بر اساس قوانین ایکائو ، آزادی‌های مختلف ...

|

زیرساخت فرودگاه‌های کشور به اندازه‌ای است که اگر تعداد پروازها به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد ، مشکلی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد ؛ مگر در شرایط خاص مانند فرودگاه سیرجان که به دلیل انجام عملیات بهسازی روکش باند ، پروازهای آن بسته شده است.

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در آیین اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی شیراز گفت : در یک و سال و نیم اخیر ، ...

|

استان فارس امروز می‌تواند به خود افتخار کند که فرودگاه شیراز به‌ عنوان سومین فرودگاه کشور از گواهینامه فرودگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار شده است .

|

نظرات کاربران