در حال بارگذاری ...
  • تاکید بر گزارش دهی کارآمد ایمنی منطبق بر الزام های روز دنیا

    سیستم گزارش سوانح و حوادث نتیجه فعالیت های یکسال و نیم اخیر برای کارآمدسازی گزارش دهی است و توانسته ایم با همکاری اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی یک ساختار شبکه ای را بر بستر دیتای شرکت ایجاد و به صورت فازبندی تکمیل کنیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر ایمنی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به گستردگی جغرافیایی و تنوع ماموریت های شرکت عنوان کرد که چنین ساختاری نیازمند یک سیستم گزارش دهی حوادث و سوانح ، بطور کارآمد و منطبق با الزام های روز است .

    محمد الهی نیا ، امروز (۱۱ آذر) در نشست تخصصی «سیستم گزارش سوانح و حوادث» ، هدف از برگزاری این گردهمایی را برطرف کردن ابهام ها و بررسی ضوابط گزارش سوانح و حوادث عنوان کرد و گفت : شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران چه در زمانی که بخشی از سازمان هواپیمایی کشوری بوده و چه در ۲۰ سال اخیر که مستقل شده عهده دار و متولی صدور گزارش های حوادث و سوانح بوده و سابقه این گزارش ها به زمان شکل گیری صنعت هوانوردی بر می گردد .

    مدیر ایمنی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه سیستم گزارش دهی سوانح و حوادث قدمت طولانی دارد ، افزود : برای اجرای سیستم مدیریت ایمنی شرکت که دارای گستردگی جغرافیایی و تنوع ماموریت است نیازمند گزارش دهی کارآمد و منطبق با الزام های روز و نیز یک سامانه هوشمند هستیم . سیستم گزارش سوانح و حوادث نتیجه فعالیت های یکسال و نیم اخیر برای کارآمدسازی گزارش دهی است و توانسته ایم با همکاری اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی یک ساختار شبکه ای را بر بستر دیتای شرکت ایجاد و به صورت فازبندی تکمیل کنیم .

    الهی نیا از تهیه لیستی از رویدادها و سوانحی که باید حتما گزارش شوند ، (MOR) برای نخستین بار خبر داد و افزود : انتشار مقررات گزارش دهی ایمنی (SRR) در سال گذشته مشخص کرد که باید چه رویدادهایی گزارش شوند و وظایف مترتب را به طور دقیق تر تبیین کرد .

    مدیر ایمنی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران هدف اصلی از برگزاری این نشست تخصصی را رسیدن به یکپارچگی در ارایه گزارش سوانح و حوادث و افزایش کیفیت و دقت گزارش ها عنوان کرد.




    مطالب مرتبط

    نظرات کاربران