در حال بارگذاری ...

آغاز فعالیت قرارگاه مرکزی راهداری زمستانی استان مرکزی

تعداد ۳۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین برای عملیات راهداری زمستانی امسال در استان تجهیز شده اند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، قرارگاه مرکزی راهداری زمستانی استان مرکزی فعالیت خود را با ابلاغ به مسئولان شهرستان ها به عنوان اعضای قرارگاه و تشکیل اولین جلسه آغاز کرد .

علی زندی فر گفت : یکی از اهداف تشکیل این قرارگاه مدیریت صحیح و برنامه ریزی دقیق و تقسیم وظایف طرح راهداری زمستانی برای تردد روان ، ایمن و بهینه رانندگان در شرایط بحرانی فصل سرما و هشدار و اطلاع رسانی به موقع  از طرف مسئولان قرارگاه با استفاده از سامانه های موجود و تلفن گویای ۱۴۱ است . با تشکیل این قرارگاه آمادگی اکیپ های راهداری جهت واکنش به موقع در قبل ، حین و بعد ازبحران ارتقا یافته و سازو کارهای لازم جهت تسریع در امدادرسانی و خدمات رسانی به مناطق بحران زده تعریف می شود .

علی زندی فربا اشاره به تشکیل قرارگاه راهداری زمستانی گفت : تعداد ۳۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین برای عملیات راهداری زمستانی امسال در استان تجهیز شده اند . این ۳۲۰ دستگاه شامل بلدوزر ، لودر ، گریدر ، کامیون ، برف خور ، نمک پاش ، تراکتور و سایر دستگاه های سبک و سنگین است . تعداد ۳۰۰ نفرنیروی راهدار زمستانی شامل نیروی انسانی ثابت ، فصلی در ۱۳ باب راهدارخانه ثابت و سیار و۵۴ اکیپ راهداری برای خدمات رسانی به کاربران جاده ای ساماندهی شده اند .

به گفته زندی فر ، در این قرارگاه همچنین هماهنگی های لازم قبل از شروع بارش ها برای انجام عملیات راهداری زمستانی انجام می شود و کشیک های شبانه روزی در اتاق مدیریت بحران اداره کل و ادارات شهرستانی تعیین شده اند که وظیفه نظارت مستمر بر وضعیت راهها و محورهای مواصلاتی استان را برعهده دارند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی بیان کرد : قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستانی با ابلاغ ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در ادارات کل استان ها به ریاست مدیرکل، جانشینی معاون راهداری و دبیری مرکز مدیریت راه های ادارات کل تشکیل شده است .




مطالب مرتبط

یکی از وظایف مهم مرکز مدیریت راه ها پاسخگویی سامانه ۱۴۱ است و با توجه به این مهم میزان پاسخگویی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است .

|

با توجه به بارش برف در ۸ شهرستان ، ۶۰ درصد راه های استان از بارش ها تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم های راهداری و پلیس راه استان تردد در تمام محورهای استان بصورت روان برقرار است . بیش از ۱۷۵ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و بیش از ۲۵۰ نفر نیروی راهدار آماده خدمت رسانی به ...

|

۵۲۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در ۴۰۲ پایگاه راهداری و گردنه­‌های برف­گیر در ۲۳ استان مستقر و حالت آماده‌باش هستند . از زمان شروع سامانه بارشی تاکنون بالغ بر ۳۰۰۰۰ تن مصالح راهداری زمستانی (ماسه و نمک) مصرف و برف­روبی ۳۲۰۰۰ کیلومتر - باند از محورهای برف­گیر انجام شده ...

|

با حضور ۳۳۰ مورد گشت راهداری جهت جلوگیری از تجاوز به حریم نسبت به شناسایی و توقف ۵۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز اقدام ، ۲۲ مورد درختکاری غیر مجاز جمع آوری و همچنین با اخذ ۲۷مورد دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی این شهرستان اقدام شده است .

|

مشکلات ، نظرات و انتقادات مردمی ، وضعیت حمل و نقل عمومی بار و مسافر و همچنین مشکلات و کمبودهای جاده‌ای از طریق سامانه گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های استان ثبت می شود .

|

نظرات کاربران